کد خبر: 4862
A

تهرانی‌ها هنگام خرید گوشت مراقب باشند

مسیح انصاری اظهار داشت: متاسفانه در بررسی‌هایی که این انجمن انجام داده تعداد زیادی از مراکز عرضه گوشت قرمز اقدام به فروش گوشت گوسفند میش به جای گوشت گوسفندی(نر) کرده‌اند.

تهرانی‌ها هنگام خرید گوشت مراقب باشند
مدیر عامل انجمن حمایت از مصرف کنندگان نسبت به فروش گوشت‌های میش به جای گوشت گوسفند هشدار داد.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ،مسیح انصاری اظهار داشت: متاسفانه در بررسی‌هایی که این انجمن انجام داده تعداد زیادی از مراکز عرضه گوشت قرمز اقدام به فروش گوشت گوسفند میش به جای گوشت گوسفندی(نر)کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که گوشت میش به دلیل کیفیت پایین‌تر و دیر پخت بودن حداقل 10 هزار تومان ارزان‌تر از گوشت گوسفندی است اما برخی مراکز با استفاده از بی‌اطلاعی مصرف کنندگان اقدام به تقلب در فروش این نوع گوشت ها می کنند.
 
انصاری گفت: بیش از 90 درصد از مراکز فروش گوشت اعم از مغازه ها یا فروشگاه‌های زنجیره ای از درج اطلاعات بر روی گوشت خودداری می کنند که این بر خلاف تبصره 2 ماده 3 آیین نامه حمایت از مصرف کنندگان است.
 
وی با اشاره به نحوه فروش گوشت‌های چرخ کرده و یا مخلوط گفت: این حق مصرف کننده است که بداند بابت این گوشت چرخ کرده‌ای که خریداری می کند چند درصد چربی یا چند درصد گوشت مصرف شده است یا در هنگام خرید گوشت‌های مخلوط گوساله یا گوسفندی به تفکیک میزان هر کدام را بداند.
 
انصاری در پایان گفت: داشتن اطلاعات از کالای خریداری شده حق مصرف کننده است اما متاسفانه بسیاری از شرکت‌های پروتئینی در این زمینه حقوق مصرف کننده را رعایت نمی‌کنند.
 
منبع:ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر