کد خبر: 49864
A

قلیان با گاز خنده در شیراز!/ کافی شاپ تعطیل شد

براساس گزارش‌های مردمی یک واحد کافی‌شاپ قلیان‌هایی را با تبلیغ کمک به تسریع در ترک اعتیاد عرضه می‌کرد که حاوی ترکیبی از اکسیژن و گاز خنده بود.

قلیان با گاز خنده در شیراز!/ کافی شاپ تعطیل شد

نماینده وزیر بهداشت در کمسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک مغازه که قلیان‌هایی با ترکیب گازهای اکسیژن و نیتروس (گاز خنده) عرضه می‌کرد در شیراز تعطیل شد.

‌به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالخالق کشاورزی شنبه ۹ شهریور در جمع خبرنگاران علت تعطیلی این واحد صنفی را تهدید سلامت عمومی مردم اعلام و اضافه کرد: براساس گزارش‌های مردمی یک واحد کافی‌شاپ قلیان‌هایی را با تبلیغ کمک به تسریع در ترک اعتیاد عرضه می‌کرد که حاوی ترکیبی از اکسیژن و گاز خنده بود.

او با اشاره به بازدید سرزده‌ی بازرسان تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هماهنگی دستگاه قضایی، گفت: گاز نیتروس (خنده) مصرفی طبی دارد و استفاده از آن خارج از مراکز درمانی غیرقانونی محسوب می‌شود.

کشاورزی با بیان اینکه واحد صنفی مذکور تعطیل شده است، گفت: گاز نیتروس در گذشته‌ی نسبتا دور ابتدا توسط آمریکائیان استفاده شد اما به‌دلیل تاثیر بی‌دردی آن، مصرف این گاز در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک نیز مد نظر قرار گرفت‌.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: استفاده از «نیتروس» در خارج از چرخه بیمارستانی، به دلیل عوارضی که به همراه دارد، ممنوع است‌.

نماینده وزیر بهداشت در کمسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه، نسبت به گزارش به سامانه ۱۸۱۹ دانشگاه اقدام کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر