کد خبر: 51116
A

وزیر بهداشت: برای تولید و تامین شیر خشک هیچ مشکلی نداریم

مشکلات ارزی برای تامین تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو و شیر خشک باید برطرف شود زیرا تولیدات شرکتهای شیر خشک که در داخل به مصرف می رسد می بایست با ارز دولتی و تولیدات صادراتی از طریق ارز غیردولتی تامین گردد.

وزیر بهداشت: برای تولید و تامین شیر خشک هیچ مشکلی نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نیازی به انبار کردن شیر خشک نیست زیرا هیچ مشکلی از نظر تولید و تامین شیرخشک در کشور وجود ندارد.

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از صنایع پودر شیر در مشهد به عنوان بزرگترین تولیدکننده شیرخشک در خاورمیانه، در جمع خبرنگاران افزود: با بازدیدی که از این کارخانه و انبار ذخیره آن داشتم با اطمینان می گویم که هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه و تولید مواد شیر خشک نداریم.

 

وی ادامه داد: مادران نگران نباشند، نیازی به انبار کردن شیر خشک در منازل نیست زیرا این محصول تاریخ نگهداری دارد. برای هشت ماه آینده تولید شیر خشک در کشور پیش بینی شده است. شرکتهای تولید کننده شیر خشک نیز تمهیدات لازم را با مسئولیت پذیری انجام داده اند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: در تولید شیر خشک رژیمی به دلیل بخش نامه های متناقص مشکلاتی ایجاد شد. این چالشها به دنبال تدبیر سازمان غذا و دارو برای کنترل توزیع شیر خشک صورت گرفت که با هماهنگی انجام شده در همین هفته برطرف می شود.

وی افزود: خوشبختانه تولید شیر خشک در دست شرکتهای داخلی است و قاچاق شیر خشک برای کسی سودی نخواهد داشت.

دکتر هاشمی در ادامه همچنین گفت: مشکلات ارزی برای تامین تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو و شیر خشک باید برطرف شود زیرا تولیدات شرکتهای شیر خشک که در داخل به مصرف می رسد می بایست با ارز دولتی و تولیدات صادراتی از طریق ارز غیردولتی تامین گردد.

وی افزود: باید بازار را بگذاریم تا بر اساس قوانین و روال معمول خود با هزینه تمام شده و سود منطقی عمل کند. در این زمینه نباید از مسیرهای یارانه ای وارد شویم تا باعث فساد گردد. بدین منظور برای اینکه فشار به مصرف کننده وارد نشود می بایست مابه التفاوت نرخ ارز را به جای تولیدکننده، به مصرف کننده در قالب پوشش بیمه ای بدهیم.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص مشکلات مربوط به عدم ارائه خدمات پزشکی در بخش خصوصی گفت: تعیین نرخ پنج درصد خدمات پزشکی پیش از افزایش نرخ ارز و افزایش نرخ خدمات تصمیم گیری شد. در حالی که پیش بینی شرایط این نمی شد و اکنون اگر بناست خدمات بی کم و کاست ادامه یابد باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

وی افزود: انتظار من این است که همانطور که در بخش صنعت، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده تعیین تکلیف کرده و متناسب با افزایش هزینه ها قیمتها را تغییر داده اند، در حوزه پزشکی هم عجله کنند چون هرچه تاخیر ایجاد شود باعث توقف خدمت و آسیب جدی به سلامت مردم می شود.

او ادامه داد: یکی از اشکالات امروز ما این است که دیر تصمیم می گیریم و برخی از این تصمیمها نوشداروی مرگ بعد از سهراب می شود لذا انتظار من از سازمان برنامه و بودجه این است که هرچه سریعتر مانع تعطیلی برخی از خدمات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی شود.

وزیر بهداشت در سفر به مشهد از بزرگترین مرکز تولید ایمپلنتهای اورتوپدی کشور، کارخانه تولید وسایل یکبار مصرف استریل ورید، کارخانه تولید ماشین بیهوشی و سی.تی.اسکن و همچنین کارخانه تولید شیر خشک در این شهر بازدید کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر