کد خبر: 5158
A

برای پیشگیری از بروز سرطان، ماهی و میگو مصرف کنید

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی با بیان اینکه ماهی و میگو منبع اصلی ویتامین D است، گفت: کمبود ویتامین D احتمال بروز سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود علاوه بر قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، ماهی و میگو مصرف کنند.

برای پیشگیری از بروز سرطان، ماهی و میگو مصرف کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر احمدرضا درستی درباره فواید ویتامین D گفت: ویتامین‌D از طریق نور خورشید جذب و در پوست انسان ساخته می‌شود، اما افراد می‌توانند به کمک مصرف برخی مواد غذایی از قبیل ماهی و میگو این ویتامین را جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه به افراد توصیه می‌شود در هفته 2 تا 3 بار ماهی و میگو برای دریافت ویتامین D مصرف کنند، افزود: گوشت و لبنیات نیز مقدار ناچیزی ویتامین D دارند که افراد می‌توانند از این مواد غذایی نیز برای جذب بیشتر ویتامین استفاده کنند.

مدیرگروه جامع تغذیه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در ادامه یادآور شد: کمبود ویتامین D جذب کلسیم را نیز با مشکل مواجه می‌کند و علاوه بر آن احتمال بروز سرطان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین کمبود این ویتامین می‌تواند فعالیت سیستم مغزی را دچار اختلال کند و احتمال بروز برخی بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب مانند آلزایمر را افزایش دهد.

درستی خاطرنشان کرد: تاثیر کمبود مصرف ویتامین D در بروز آلزایمر نیاز به بررسی و مطالعات بیشتری دارد، اما نتایج برخی تحقیقات رابطه بین ویتامین D و بروز آلزایمر را به اثبات رسانده است.

برای پیشگیری از بروز سرطان، ماهی و میگو مصرف کنید.

منبع: سلامت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر