کد خبر: 52619
A

معصومه ابتکار هشدار داد: افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.

معصومه ابتکار هشدار داد: افسردگی جامعه را به شدت تهدید می‌کند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.

به گزارش دیده بان ایران، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه‌ای که به مناسبت هفته تندرستی و سلامت زنان برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: از برگزاری هفته سلامت بانوان تشکر می‌کنم که کار مشترکی بین وزارت ورزش، وزارت بهداشت و معاونت زنان است. او با اشاره به اینکه دختران مدال‌آور در پاراالمپیک و زنان قهرمان کشور مایه افتخار هستند، گفت: افتخار می‌کنیم که یک سوم تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی برای اولین بار در تاریخ ایران زن هستند. یعنی از بین 300 نفر 100 نفر خانم هستند. از بین مدال‌هایی که دریافت شده یک سوم مدال‌ها به خانم‌ها اختصاص یافته است.

او افزود: از حدود 60 مدال 18 مورد متعلق به بانوان بوده است. ما ثابت کردیم زن ایرانی می‌تواند در عرصه‌های قهرمانی و سلامت پیشرو باشند. معاون زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهمترین بیماری‌های جوامع صنعتی و توسعه یافته کم‌تحرکی است و متاسفانه کم‌تحرکی عامل اصلی برای بروز بیماری‌هایی تحت عنوان بیماری‌های متابولیکی، دیابت، قلبی، عروقی و افسردگی است. او تاکید کرد: امروزه جامعه ما را افسردگی به شدت تهدید می‌کند و ورزش درمانی برای این مسئله توصیه می‌شود. امروز در بسیاری از کشورها پزشکان اجازه دادند ورزش به عنوان عاملی برای درمان تجویز شود. یعنی ورزش به عنوان داروهای تجویزی در لیست قرار گرفته است.

ابتکار افزود: امروزه عنوان می‌شود یک ساعت پیاده‌روی در جنگل‌ و یا فضاهای سبز بسیار در سلامت روانی و جسمی تاثیرگذار است در همین رابطه از شهرداری و نهادهای مربوطه تشکر می‌کنم. یک ساعت پیاده‌روی در جنگل معادل یک قرص فشار خون عمل می‌کند. امروز به بحث ورزش در پزشکی و درمان بیماری‌ها بسیار اشاره می‌شود. اهمیت ورزش در دنیای امروز بسیار زیاد است و همه ما باید برای این مساله تلاش کنیم. حرکتی که امروز در تهران و تمام شهرهای ایران برگزار می‌شود حرکتی ملی است و همه بانوان ایرانی از این برنامه استفاده خواهند کرد. او افزود: ما همه تلاش خود را در دولت برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و تندرستی بانوان خواهیم کرد.

ابتکار تاکید کرد: برای سلامت زنان روستایی هم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حال انجام است. شهرداری‌ها سالن‌ها و امکانات زیادی دارند اگر این امکانات را تقسیم کنند در وهله اول عدالت جنسیتی برقرار می‌شود. شهرداری‌ها باید فضاهای جدید ورزشی برای زنان ایجاد کنند و پارک‌های خاص بانوان هم کمک‌کننده است. امیدوارم بتوانیم در این زمینه و زمینه‌های مختلف که به بحث سلامتی و تغذیه برمی‌گردد موفق عمل کنیم. باید بدانیم بهبود شرایط بهداشتی و سلامت زن ایرانی طی 40 سال بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بوده است. یکی از این گزینه‌ها امید به زندگی است. امید به زندگی از زمان انقلاب که حدود 55 سال بود در حال حاضر بین زنان ایرانی 76 سال است و از آقایان هم جلوتر است یعنی حدود 4.5 سال امید به زندگی زنان از آقایان بیشتر است. این مسائل دستاوردهای بزرگی است.

معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: از رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و همه مردم دعوت می‌کنم در زمینه بهبود وضع سلامت کشور و توسعه ورزش با ما همکاری کنند و افزایش اطلاعات علمی و‌ آگاهی زنان از مسائل مرتبط با سلامت خودشان از عوامل مهم است./تابناک

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر