کد خبر: 53006
A

اگر مدام احساس خستگی می کنید بخوانید!

احساس خستگی مدام در طول روز به دلایل مختلف و رعایت نکردن بعضی نکات ایجاد می شود که اگر این حس مدام با ما باشد مانع از انجام کار در ما می شود.

اگر مدام احساس خستگی می کنید بخوانید!
به گزارش دیده بان ایران؛ گاهی اوقات در طول روز حس خستگی داریم، بدون اینکه کار خاص و سنگینی کرده باشیم. این حس را می توان با خوردن مواد انرژی زای طبیعی و یا بعضی نکات رفتاری برطرف کرد. در این قسمت از الو دکتر شما را با نکاتی آشنا می کنیم کهاگر مدام احساس خستگی می کنید بخوانید!
 
برای رفع خستگی چه باید کرد؟
 
خوردن غذاهای با انرژی بالا
در غذای روزانه ت ترکیبی از قندها رو استفاده کن.  در سالهای اخیر قندها توجه زیادی رو به خودشون جلب کردن. در حقیقت این دسته از مواد غذایی انرژی کافی و زیادی رو در طول شبانه روز برای بدنتون محیا میکنن. این که چه نوع از قندی رو در رژیم غذاییت استفاده میکنی تاثیر زیادی میتونه روی سلامتیت داشته باشه. اما در حالت کلی برای اینکه سطح انرژی روزانه بدنت رو به مدت طولانی بالا نگه داری بهتره که از قندهای پیچیده استفاده کنی. هرچند که خوردن قندهای ساده هم مثل عسل و میوه  میتونه انرژی خوبی رو برای بدنت محیا کنه.قندهای پیچیده در اغلب دانه ها و حبوبات مثل گندم یا برنج قهوه ای پیدا میشن
 
قندهای ساده در عسل، میوه، نان سفید و برنج سفید پیدا میشن.
 
 پرو تیین ها رو  به مدت طولانی استفاده کن
اغلب ناراحتی های بعد از خوردن غذا میتونه با عامل خستگی در دست بده و ناراحتی هایی برای بدنت بوجود بیاره.برای اینکه در طول روز بدنت احساس راحتی کنه، سعی کن پروتیین رو به رژیم غذاییت اضافه کنی. در مقایسه با انواع دیگر غذاها، پروتیین های خوب احساس خوبی به بدنت میدن که این خودش یک عامل خوب برای مبارزه با عامل خستگی در بدن هستش و در کل در داشتن یه وزن سالم بهت کمک میکنه. سعی کن پروتیین هایی رو که در غذاهای پرچرب پیدا میشن استفاده نکنی به خاطر اینکه اینگونه غذاها میتونه اثرات بدی روی سلامتیت داشته باشه.
 
منبع پروتیین های سالم عبارتند از: مرغ، تخم مرغ سفید، دانه ها، سویا و پروتیین موجود در گوشت گاو.
 
صبحانه رو فراموش نکن
همه میدونیم که صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی ست. در حقیقت اگه تصمیم داری که با خستگی بجنگی خوردن صبحانه یه قدم خوب برای انجام این کاره. همچنین خوردن صبحانه بهت در نگه داشتن وزن ایده آل کمک میکنه و انرژی مورد نیاز بدنت رو در طول روز محیا میکنه. اشخاصی که صبحانه نمیخورن انرژی کافی در طول روز ندارن، از طرفی غذاهای پر از قند رو برای اولین وعده غذاییشون استفاده میکنن و یا به عبارتی پرخوری میکنن، این کار باعث بوجود آمدن حس خستگی مداوم در طول روز خواهد شد.
 
به طور کل یک صبحانه خوب باید شامل قندهای ساده (برای داشتن انرژی کافی)، قندهای پیچیده (برای داشتن انرژی به مدت طولانی) و مقدار کافی پروتیین باشه. در زیر به یک وعده غذایی ایده آل صبحانه اشاره شده:
 
– یه لیوان شیر که شامل ۱۰ گرم پروتیین است
– گوشتی که شامل ۱۲ گرم پروتیین است
– نانی که شامل ۵۲ گرم قند پیچیده است
– موز که شامل ۲۷ گرم قند ساده است.
 
به مقدار کافی آب بنوش
نخوردن آب کافی خطرات سلامتی بلند مدتی بروی بدنت خواهد داشت که یکی از این عوارض بروز خستگی در بدن هستش. نخوردن آب کافی سطح انرژی بدن رو پایین میاره و باعث بروز خستگی میشه. اگه در طول روز خیلی کار میکنی و ورزش هم میکنی یادت نره که حتما آب کافی بنوشی.
 
– آب خالص برای بدن خیلی مهمه. نوشیدنیهای الکل دار یا کافیین دار استفاده نکن چون اینگونه نوشیدنی ها باعث پایین آمدن سطح آب بدنت میشه.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر