کد خبر: 5501
A

۲۷۰ نوع سرطان در دنیا کد گذاری شده است

دبیر انجمن سرطان ایران با اعلام اینکه بیش از ۲۷۰ نوع سرطان کد گذاری شده است، گفت: هر کدام از این کدها می توانند چند بیماری را همراه داشته باشند.

۲۷۰ نوع سرطان در دنیا کد گذاری شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر فرهاد سمیعی روز یکشنبه در نشست خبری اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا که قرار است از ۲۷ تا ۲۹ آبان ۹۵ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شود، افزود: سرطان ها بسته به نوع و میزان وسعت در زمان بروز و بیماری، می توان به صورت درمان کامل یا نسبی و یا تسکینی با آنها برخورد شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۵ کشور در کنفرانس سرطان غرب آسیا حضور خواهند داشت، گفت: در این کنفرانس پیرامون پیشگیری از سرطان ها، تشخیص های زودرس، درمان های تسکینی، هزینه های سرطان و...، بحث و گفتگو خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در روزهای دوم و سوم کنفرانس به ترتیب پیرامون سرطان های مجاری ادراری و سرطان های کلورکتال صحبت می شود، ادامه داد: مسائل روانی بیماران مبتلا به سرطان، از دیگر محورهای مورد بحث در این کنفرانس خواهد بود.

سمیعی از ارائه گزارش کشورهای حاضر در این کنفرانس از وضعیت سرطان در کشورهای خودشان خبر داد و افزود: ۲۰۰ مقاله تحقیقی به این کنفرانس ارسال شده بود که ۵۰ مقاله برتر در روزهای کنفرانس، مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته وی، کشورهای حاضر در اولین کنفرانس غرب آسیا، از اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا خواهند بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر