کد خبر: 5810
A

کمبود ویتامین D ریسک سرطان مثانه را افزایش می دهد

طبق گزارش محققان، میزان پایین ویتامین D ممکن است موجب افزایش ریسک سرطان مثانه شود.

کمبود ویتامین D ریسک سرطان مثانه را افزایش می دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محققان با بررسی مطالعات قبلی دریافتند از ۷ مطالعه ۵ تحقیق ارتباط بین میزان پایین ویتامین D را با ریسک بالاتر سرطان مثانه نشان می دهد.

محققان در آزمایشات انجام شده با سلول های مثانه دریافتند سلول ها با وجود ویتامین D فعال شده و واکنش نشان می دهند. در مقابل این شرایط می تواند موجب تحریک واکنش ایمنی بدن شود.

به گفته رزمری بِلند، عضو تیم تحقیق از دانشگاه وارویک انگلستان، این یافته مهم است چراکه سیستم ایمنی می تواند با شناسایی و نابودی سلول های غیرعادی قبل از پیشرفت سرطان، به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

به گفته بلند، «مطالعات بیشتری برای آزمایش این ارتباط وجود دارد اما مطالعه ما نشان می دهد که میزان پایین ویتامین D در خون ممکن است از تحریک سلول های مثانه در واکنش به سلول های غیرعادی جلوگیری کند.»

بدن از طریق قرارگیری در معرض نورخورشید ویتامین D تولید می کند. همچنین از طریق خوردن غذاهای نظیر ماهی های چرب و زرده تخم مرغ هم این ویتامین ایجاد می شود. در مطالعات قبلی ارتباط بین کمبود ویتامین D با بیماری قلبی، اختلال روانی، مشکلات خودایمنی و سرطان مشخص شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر