کد خبر: 58614
A

میزان مصرف الکل در کشور بالاست/ اعتباری برای ترک نداریم

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۴۵ میلیارد تومان به عنوان بودجه درمان اعتیاد درنظرگرفته شده که نسبت به حجم کاری و فعالیت های این حوزه بسیار کم است.

میزان مصرف الکل در کشور بالاست/ اعتباری برای ترک نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۴۵ میلیارد تومان به عنوان بودجه درمان اعتیاد درنظرگرفته شده که نسبت به حجم کاری و فعالیت های این حوزه بسیار کم است.

فرید براتی سده گفت: این درحالی است که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است رقم بودجه درمان اعتیاد بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و با این ترتیب حدود ۴۵ میلیارد تومان درنظرگرفته شده است.

وی درباره حذف اعتبار بیمه سلامت معتادان نیز گفت: اینگونه نیست که اعتبار بیمه سلامت معتادان حذف شود بلکه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که ۶۶ درصد از ذیل اعتبار برنامه ارائه خدمات درمان، بازتوانی و کاهش آسیب معتادان، برای این منظور به سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سئوالی در مورد اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد به الکل نیز گفت: برای اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد به الکل آمادگی داریم اما اعتبار آن را باید وزارت کشور بدهد.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

همچنین بر اساس نتایج پیمایش شیوع شناسی اعتیاد سال ۹۵، سازمان بهزیستی اعلام کرد که با توجه به ملاحظات شرعی و قانونی انتظار می رفت میزان مصرف الکل پایین تر باشد اما مصرف الکل در کشور بالاتر از انتظارات بود. بر اساس این پیمایش، مصرف الکل در مردان در مقایسه با زنان تفاوت معناداری دارد به آن معنا که درصد بالایی از مصرف الکل به مردان اختصاص دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر