کد خبر: 59206
A
دبیر کل مجمع خیرین سلامت عنوان کرد؛

کمک 400 میلیارد تومانی خیرین سلامت طی در ۶ماه نخست سال‌جاری / انجام سالانه ۱۰۰۰ کاشت حلزون رایگان

دبیر کل مجمع خیرین سلامت با اشاره به کمک 400 میلیارد تومانی خیرین سلامت طی ۶ماه نخست سال‌جاری گفت: سالانه ۱۰۰۰ کاشت حلزون رایگان در کشور به همت خیرین انجام می‌‌گیرد.

کمک 400 میلیارد تومانی خیرین سلامت طی در ۶ماه نخست سال‌جاری / انجام سالانه ۱۰۰۰ کاشت حلزون رایگان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حسینعلی شهریاری در نشست خبری مجمع خیرین سلامت اظهارداشت: حوزه سلامت بسیار گسترده است و خیرین کمک می‌کنند که دستگیری از بیماران را انجام دهند و اکنون علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی که دشمنان ایجاد کردند همچنین خیرین در این حوزه فعالند و در 6 ماهه امسال 400 میلیارد تومان در حوزه سلامت خیرین کمک کرده‌اند. 

دبیر کل مجمع خیرین سلامت گفت: تاکنون مجمع خیرین به کمک مردم نوع دوست توانسته بیش از 100 بیمارستان و مرکز درمانی راه‌اندازی کند و یک بیمارستان 550 تخت خوابی برای اطفال در تبریز نیز به همت خیرین در حال راه‌اندازی است. 

شهریاری گفت: در زمینه احداث همراه ‌سرا نیز اقدامات گسترده‌ای انجام گرفته و 1800 خانه بهداشت با مشارکت خیرین توسعه یافته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از ابتدا تا پایان سال 96 خیرین هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کردند و سالانه نیز هزار مورد کاشت حلزون رایگان برای بیماران نیازمند انجام می‌گیرد. 

وی بیان داشت: مراکز کاشت حلزون در بسیاری از استان‌ها راه‌اندازی شده و امیدواریم بتوانیم این اقدام مهم را در سیستان و بلوچستان نیز انجام دهیم. 

شهریاری با اشاره به اینکه نه تنها در پایتخت بلکه امروزه در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز پزشکان حاذقی فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بیش از 300 شعبه در سراسر کشور از زیرمجوعه‌های مجمع خیرین است که بانوان نقش پررنگی در انجام کارهای خیر نسبت به مردان دارند. 

شهریاری گفت: همچنین خیرین در حال حاضر با بنیاد طب ایرانی نیز کارهای مشترکی را آغاز کرده‌ است و امیدواریم روز به رزو بتوانیم خدمات گسترده‌تری به بیماران ارائه دهیم. 

وی بیان داشت: تعرفه بیمارستانی خیریه با تعرفه خصوصی و دولتی متفاوت است و هزینه‌ای بین این دو مورد محسوب می‌شود. چرا که این بیمارستان‌ها توسط خودشان اداره می‌شوند و برای تامین تجهیزات پزشکی که عمر متوسطی دارد نیاز به بودجه‌هایی دارند. 

دبیر کل مجمع خیرین سلامت، گفت: خیرین اصولاً بیمارستان‌ها را می‌سازند و گاهی آن را تجهیز می‌کنند و سپس به وزارت بهداشت تحویل می‌دهند؛ بنابراین برای اداره خود نیاز به بودجه‌هایی دارند که بخشی از آن با دریافت تعرفه تامین می‌شود. 

وی گفت: در تلاش هستیم که از طریق تعامل مجلس و دولت رایزنی‌هایی انجام دهیم که خیرینی که نسبت به انجام کار خیر اقدام می‌کنند این مساله به عنوان مالیات برای آنها لحاظ شود و مالیات دیگری برای آنها لحاظ نشود. 

شهریاری گفت: در ایام دهه فجر ۵۸ مرکز درمانی، کیلینک تخصصی، مرکز جامع شهری و روستایی، خانه بهداشت، پایگاه اورژانس پایگاه سلامتی شهری مرکز غربالگری و ... افتتاح و به بهره برداری می‌رسد همچنین کلنگ زنی ۱۳ مرکز درمانی هم انجام خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر