کد خبر: 5943
A

تبلیغات چندقلوزایی و انتخاب جنسیت جنین، دروغ است

یک متخصص زنان، زایمان و نازایی به زوجینی که قصد بارداری دارند توصیه کرد تا فریب تبلیغاتی را که توسط افراد غیر متخصص و مراکز نامعتبر در در رابطه با چند قلوزایی و انتخاب قطعی جنسیت جنین انجام می شود نخورند، زیرا به گفته وی تنها روش قطعی برای تعیین جنسیت جنین، روش کمک باروری I.V.F است که با استفاده از آن جنین پسر یا دختر به صورت قطعی درون رحم قرار می گیرد.

تبلیغات چندقلوزایی و انتخاب جنسیت جنین، دروغ است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دید بان ایران، دکتر الهام صدیقی مقدم پوراظهار کرد: استفاده از سایر روش ها، مثل داشتن رژیم های غذایی خاص در تعیین جنسیت جنین، اگرچه تا حدودی کمک کننده هستند، اما هیچکدام قطعیت ندارند. 

این متخصص به برخی روش های کمک کننده در تعیین جنسیت جنین اشاره کرد و توضیح داد: به خانم هایی که می خواهند جنین شان پسر شود، توصیه می کنیم غذاهای شور مصرف کرده و از مصرف لبنیات خودداری کنند. البته از نظر پزشکی رعایت این رژیم غذایی برای مادر مضر است. ضمن این که شستشوی واژن با آب و جوش شیرین قبل از نزدیکی به پسر شدن جنین کمک می کند.

وی در ادامه گفت: به مادرانی که علاقه دارند جنین شان دختر شود نیز توصیه می کنیم قبل از تماس جنسی داخل واژن را با آب و سرکه سفید شستشو دهند و در عین حال از غذاهای بی نمک و شور استفاده کرده و به وفور از لبنیات استفاده کنند.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به تعیین زمان تخمک گذاری خاطر نشان کرد: در صورتی که بتوان زمان تخمک گذاری را مشخص کرد، هر چه زمان نزدیکی به زمان تخمک گذاری نزدیک تر باشد، احتمال پسرشدن جنین و بالعکس هر چه بین تماس جنسی و تخمک گذاری فاصله زیادی باشد، احتمال دختر شدن جنین افزایش پیدا می کند.

صدیقی مقدم پور با بیان این که به لحاظ پزشکی دوقلوزایی یا چند قلوزایی برای مادر و جنین عوارض زیادی به همراه دارد، افزود: در صورت بارداری چند قلوزایی یا دوقلوزایی احتمال ابتلای مادر به فشار خون، دیابت بارداری و زایمان زودرس و برای جنین احتمال بروز ناهنجاری های جنینی افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: چند قلوزایی و دوقلوزایی می تواند به صورت ژنتیکی منتقل شده یا از عوارض مصرف داروهای نازایی مثل کلومیفن و یا تزریق آمپول H.M.G باشد. با توجه به این که عوارض چندقلوزایی زیاد است، به خانم هایی که قصد بارداری دارند مصرف این نوع داروها را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.

منبع: سلامت آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر