کد خبر: 60541
A

پر خوابی نوزادان چه زمانی خطرناک است؟

یکی از سوالات رایج بین مادران و پداران جوان این است که نوزادشان تا چه حد می تواند بخوابد. درواقع پرخوابی نوزادان از دید برخی از والدین ترسناک به نظر می رسد. البته فراموش نکنید که اگر نوزاد بیش از حد بیحال و کم انرژی است و حتی واکنش های چشمی و حرکتی ضعیفی دارد باید هرچه سریعتر توسط پزشک متخصص اطفال ویزیت شود، چرا که احتمال می رود نوزاد دچار مشکلاتی جانبی باشد.

پر خوابی نوزادان چه زمانی خطرناک است؟

به گزارش سرویس سلامت پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  برخی از نوزادان بسیار کم خواب هستند و با گریه های متعدد خود والدین را کلافه می کنند اما برخی دیگر نیز با پرخوابی خود این ذهنیت را در ذهن والدین ایجاد می کنند که سالم نیستند.

اما واقعا یک نوزاد تا چه حد می تواند بخوابد یا خواب کافی برای نوزاد چقدر است؟ به طور معمول نوزادان بین 8 تا 9 ساعت می خوابند اما گاهی برخی نوزادها بیشتر می خوابند و حتی برای شیر هم بیدار نمی شوند. در این مواقع نیازی به نگرانی نیست، بلکه بهتر است والدین در ساعاتی مشخص نوزاد را بیدار کرده و به او شیر بدهند.

البته فراموش نکنید که اگر نوزاد بیش از حد بیحال و کم انرژی است و حتی واکنش های چشمی و حرکتی ضعیفی دارد باید هرچه سریعتر توسط پزشک متخصص اطفال ویزیت شود، چرا که احتمال می رود نوزاد دچار مشکلاتی جانبی باشد.

 

به طور کلی نوزاد در روزهای اول تولید بیشتر می خوابد و به مرور همزمان با رشد خود کمتر می خوابد و حتی بدقلقی می کند. اگر فکر می کنید نوزادتان زیاد می خوابد می توانید ساعات خواب و بیداری او را یادداشت کرده و با ماشین حساب جمع کنید تا نسبت به حدس خود مطمئن شوید.

پرخوابی نوزاد شما تنها زمانی خطرناک است که از حد عادی بسیار بیشتر باشد و همراه با علائم ضعف زردی صورت و بدن، کبودی روی پوست و ... باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر