کد خبر: 6124
A
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران:

عینک بهترین ترین وسیله اصلاح دید چشم/ خطرات لنز چشمی

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران، عینک را بهترین و سلامت ترین وسیله برای اصلاح عیوب انکساری معرفی کرد و گفت: استفاده نادرست از لنز، می تواند خطراتی برای چشم داشته باشد.

عینک بهترین ترین وسیله اصلاح دید چشم/ خطرات لنز چشمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر محمود جباروند روز یکشنبه در نشست خبری بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، اظهارداشت: عینک، بهترین و سلامت ترین وسیله برای اصلاح عیوب انکساری است ولی برخی افراد محدودیت هایی در استفاده از آن دارند که سراغ لنز می روند.

وی با اشاره به افرادی که برای اصلاح عیوب انکساری حاضر به استفاده از عینک نیستند، افزود: این قبیل افراد را مورد بررسی قرار می دهیم و معاینات لازم بر روی چشم آنها انجام می شود و در صورتی که کاندید برای جراحی باشند، آنها را تحت عمل جراحی قرار می دهیم.

جباروند با تاکید بر اینکه بنده هرگز به بیمارانم توصیه نمی کنم لنز استفاده کنند، گفت: اگر لنز به درستی استفاده نشود، می تواند آلودگی هایی برای چشم به دنبال داشته باشد که حتی منجر به زخم قرنیه و سوراخ شدن قرنیه می شود که فرد مجبور به پیوند قرنیه می گردد.

وی با تاکید بر اینکه صلاحیت معاینات چشم فقط در اختیار متخصصین چشم پزشکی است، افزود: عده ای قلیل از اپتومتریست ها در امور چشم پزشکان دخالت کرده و نسخه برای بیمار تجویز می کنند، که غیرقانونی است.

جباروند با عنوان این مطلب که مرزها در انجام وظایف در حوزه چشم پزشکی به خوبی مشخص است، ادامه داد: اپتومتریست ها می توانند برای افراد عینک تجویز کنند و یا لنز را جایگزین عینک کنند، اما نمی توانند بیماری های چشم را تشخیص بدهند و نسخه تجویز کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به انجام ۷۲۰۰ مورد پیوند قرنیه در سال گذشته در کشور، گفت: حفظ حرمت بافت چشمی متوفی و رعایت موازین شرعی و قانونی، جزو وظایف بانک چشم است.

وی با اعلام اینکه چشم متوفی پس از انجام معاینات لازم می تواند به مدت دو هفته نگهداری شود، افزود: عمل پیوند قرنیه مصنوعی نیز در فاز مطالعاتی قرار دارد.

جباروند از عیوب انکساری به عنوان شایع ترین علت مراجعه مردم به چشم پزشک نام برد و گفت: آب مروارید، شایع ترین بیماری چشم در کشور است.

بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر