کد خبر: 6144
A

سرگیجه نشانه چه مشکلاتی است؟

سرگیجه اصطلاحی است که برای توصیف نداشتن تعادل جسمی به کار گرفته می‌شود و می‌تواند بر اثر مشکلات متعدد در وضعیت سلامت فرد ظاهر شود.

سرگیجه نشانه چه مشکلاتی است؟

اگرچه سرگیجه در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی به جا می‌گذارد اما به طور معمول با احساس گیج رفتن، تعادل نداشتن و تاب خوردن همراه است.

همچنین از جمله دیگر علائم این بیماری شامل حالت تهوع، حرکت غیرمعمول چشم، سردرد، عرق کردن، وزوز گوش‌ها یا از دست دادن قدرت شنوایی است.

هر کدام از این علائم می‌تواند برای مدت چند دقیقه تا چند ساعت ادامه پیدا کند. همچنین سرگیجه از دست رفتن ناگهانی تعادل توصیف می‌شود و می‌تواند از وجود مشکل در گوش یا ضربه دیدن سر ناشی شود.

دلیل نهفته سرگیجه بستگی به این دارد که سرگیجه فرد "مرکزی" است یعنی به دلیل وجود مشکل در مغز یا نخاع ظاهر می‌شود یا اینکه "حاشیه‌ای" است و از وجود مشکل در گوش داخلی ناشی می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، هر چند رایج‌ترین دلیل سرگیجه عفونت گوش داخلی است اما این وضعیت همچنین می‌تواند از ضربه خوردن به سر یا حتی میگرن ناشی شود هر چند کمتر رایج است. در این موارد سرگیجه می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات جدی‌تر همچون سکته مغزی یا خونریزی در مغز باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر