کد خبر: 61948
A

شش نوشیدنی که کبد شما را شستشو میدهند

کبد بزرگترین عضو داخلی بدن است. با وجود اینکه در طول روز کمتر به آن فکر می کنیم، کبد تک تک لحظات زندگی را قوی کار می کند. کبد چرب و سیروز می تواند باعث خستگی، اضافه وزن و در بعضی موارد می تواند باعث تغییر رنگ پوست و چشم شود. بیماری های کبدی می تواند بسیار آرام و خاموش مرگ انسان را به ارمغان بیاورند. و اما سوال، برای کارکرد مناسب کبد چه کارهایی می توان انجام داد؟ دراین مطلب چند نوشیدنی معرفی می کنیم که با خوردن آن ها کبد شما ممنونتان خواهد شد.

شش نوشیدنی که کبد شما را شستشو میدهند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ کبد بزرگترین عضو داخلی بدن است. با وجود اینکه در طول روز کمتر به آن فکر می کنیم، کبد تک تک لحظات زندگی را قوی کار می کند.

کبد چرب و سیروز می تواند باعث خستگی، اضافه وزن و در بعضی موارد می تواند باعث تغییر رنگ پوست و چشم شود. بیماری های کبدی می تواند بسیار آرام و خاموش مرگ انسان را به ارمغان بیاورند.

و اما سوال، برای کارکرد مناسب کبد چه کارهایی می توان انجام داد؟ دراین مطلب چند نوشیدنی معرفی می کنیم که با خوردن آن ها کبد شما ممنونتان خواهد شد.

 

 

آب هویج

هویج به هر شکلی غیر از پخته شده با شکر می تواند برای شما سودمند باشد، آب هویج به همراه اسفناج می تواند به کارکرد کبد کمک کند.

هویج منبع سرشار ویتامین A است که نقش بسازی در پیشگیری از بیماری های کبد دارد. همچنین سرشار از بتاکاروتن و فلاونوئید می باشد که با خاصیت آنتی اکسیدانی خود طول عمر سلول ها را بیشتر می‌کند.

سبزیجات سبز برگ

گیاهان سبز برگ مانند کلم، کاهو، کرفس، جعفری، اسفناج برای کبد مفید هستند، حتما نزد خود می گویید که ما روزانه سبزی یا سالاد مصرف می کنیم پس نیازی به آب این سبزیجات نیست، خیر، اینطور نیست، آب سبزیجات این امکان را به بدن می دهد تا به جای اینکه ابتدا مواد را هضم سپس جذب کند، مستقیما به مواد مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. آب سبزیجات سبز برگ باعث تنظیم بیلی روبین می شود که از زردی جلوگیری می کند

چای سبز

اگر‌ خود را جزو کسانی میدانید که در نوشیدن چای قهار هستند، حتما چای سبز را در برنامه ی خود جای دهید. چای سبز یک آنتی اکسیدان قویست که باعث حذف رادیکال های آزاد می شود. چای سبز یک ضدسرطان شناخته شده است که خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و می تواند باعث تجزیه ی چربی هایی شود که در کبد بارگیری شده اند.

همچنین آب اضافی که از نوشیدن چای سبز جذب بدن می شود می تواند یاری دهنده ی کبد باشد. فراموش نکنید که هنگام مصرف چای سبز اضافه کردن قند و‌شکر به آن ممنوع است.

آب مرکبات

ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در مرکبات ترکیب فوق العاده ای برای شستشوی کبد است. خوردن میوه هایی مانند پرتقال، گریپ فروت، نارنگی و لیموها این ترکیب را برای شما به ارمغان می آورد ولی در صورتی که آب میوه ی تازه ی آن ها را بنوشید، آب میوه های سوپر مارکتی، سرشار از شکر و موادی هستند که ارزش غذایی آب میوه را کاهش می دهند.

مخلوط آب لیمو و آب یکی از معروفترین نوشیدنی های شستشو دهنده ی کبد است، ترکیبی ساده و مؤثر

آب چغندر

چغندر ها شامل چغندر قرمز و چغندر قند در جمع غذاهای محبوب حضور دارند. چغندر ها باعث افزایش اکسیژن خون می شوند که به تبع کمک کننده ی تصفیه کبد خواهند شد. آن ها ترشحات صفراوی را تنظیم و به فعالیت آنزیم ها کمک می رسانند. چغندرها سرشار از فیبر و ویتامین C هستند که می توانند همراه مرکبات، زنجبیل و هندوانه نوشیدنی خوش طعمی بسازند.

غذاهای پر فیبر

این غذاها با افزایش تحرکات روده باعث دفع توکسین و سموم کبد می شوند. نوشیدنی هایی که معرفی می شوند حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. آب سیب و گل کلم راه ساده ای برای اضافه کردن فیبر به خوراکی ها اضافه می کنند. شما می توانید موز، جو، آووکادو را برای افزایش مقدار فیبر استفاده کنید.

در پایان فراموش نکنید که مصرف آب برای کبد بسیار مفید است، پس حتما روزی هشت لیوان آب را در برنامه ی غذایی خود جای دهید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر