کد خبر: 6367
A

افزایش چشمگیر نارضایتی بیماران از پزشکان

مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه در سال های اخیر قصورات پزشکی در رشته هایی مانند ارتوپدی و جراحی پلاستیک و زیبایی روند صعودی داشته است.

افزایش چشمگیر نارضایتی بیماران از پزشکان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کنفرانس ارتباط بین پزشک و بیمار که صبح امروز در بیمارستان سوانح سوختی شهید مطهری برگزار شد، بهنام ثبوتی مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: خوشبختانه از سال پیش گروه اخلاق پزشکی به طور منسجم تشکیل یافته است و دارای حدود 15 نفر عضو در رشته‌های مختلف است.
 
وی اظهار داشت: در هر بیمارستانی در هر ماه یک برنامه آموزش اخلاق حرفه‌ای را داریم که این امر متناسب با نیاز بیمارستان است.
 
مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در طول سال حدود 7 تا 10 مورد از این همایش‌ها در مراکز درمانی دانشگاه‌‌ها برگزار می شود، عنوان کرد: امید است برآیند این همایش‌ها منجر به کاهش شکایات و قصورات پزشکی و افزایش سطح آگاهی اعضای کادر پزشکی از جمله پزشکان و پرستاران شود.
 
ثبوتی یادآور شد: حدود دو سوم از پرونده‌ها مربوط به قصورات پزشکی و ارتباط ناصحیح پزشک و بیمار در زمینه‌های مختلف مانند تصمیم گیری و ارتباط مالی پزشک و بیمار است.
 
وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر آمار نارضایتی بیماران از پزشکان رو به افزایش است که امید است بتوان با برنامه‌ریزی‌های مناسب این نرخ را کاهش داد. البته میزان شکایات در برخی رشته‌ها مانند ارتوپدی، جراحی پلاستیک و زیبایی بیشتر و در رشته‌های مانند داخلی، کودکان و پوست کمتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر