کد خبر: 64098
A

با۳ مکمل غذایی برای پیشگیری از کبودی پوست آشنا شوید/ با خواص ویتامین C، هسپریدین و روتین آشنا شوید

استروئیدهای موضعی و خوراکی که ممکن است برای درمان آلرژی ها، آسم و اگزما مصرف می کنید نیز می توانند موجب نازک شدن پوست و شکل گیری راحت‌تر کبودی ها شوند.

با۳  مکمل غذایی برای پیشگیری از کبودی پوست آشنا شوید/ با خواص ویتامین C، هسپریدین و روتین آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ گاهی اوقات حتی پس از تماس جزئی پوست با سطوح دیگر ممکن است با شکل گیری کبودی هایی زشت و ناخوشایند مواجه شوید. با افزایش سن احتمال مواجهه با این شرایط نیز بیشتر می شود.

3 مکمل غذایی برای پیشگیری از کبودی پوست

به گزارش گروه سلامت دیده بان ایران به نقل از "ایزی هلث آپشنز"، پوست بدن انسان با افزایش سن نازک‌تر می شود و ضخامت پوشش چربی که از رگ های خونی محافظت می کند نیز کمتر می شود. از این رو، احتمال پارگی مویرگ ها و بروز کبودی افزایش می یابد.  

اگر یک زن هستید، احتمال کبود شدن راحت بدن و نتایج زشتی که روی پوست به همراه دارد، بیشتر می شود.

داروهای تجویزی توسط پزشک شما برای درمان بیماری ها و شرایط دیگر نیز می توانند احتمال کبودی راحت را افزایش دهند.

داروهایی مانند آسپرین، ضد انعقادهایی مانند کومادین و حتی آنتی بیوتیک ها می توانند توانایی بدن برای لخته شدن خون را کاهش دهند. در نتیجه، توقف خونریزی از مویرگ آسیب دیده حتی پس از یک ضربه یا تماس کوچک ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد که اجازه می دهد خون بیشتری به بافت زیر پوست نشت کرده و کبودی بزرگ‌تری شکل بگیرد.

استروئیدهای موضعی و خوراکی که ممکن است برای درمان آلرژی ها، آسم و اگزما مصرف می کنید نیز می توانند موجب نازک شدن پوست و شکل گیری راحت‌تر کبودی ها شوند.

اگر در تلاش هستید تا از بروز این لکه های رنگارنگ که ظاهری ناخوشایند به پوست شما می بخشند پیشگیری کنید، استفاده از مکمل های غذایی یکی از گزینه های موثر است.

3 مکمل غذایی برای مقابله با کبودی و حفظ ظاهر جوان پوست

برای تقویت رگ های خونی، پیشگیری از بروز کبودی و حفظ ظاهر جوان و سالم پوست خود می توانید مصرف سه مکمل غذایی که در ادامه به آنها اشاره شده است را مد نظر قرار دهید.

ویتامین C

حتی کمبود اندک  ویتامین c می تواند به بروز کبودی منجر شود. برای مقابله با این شرایط می توانید مصرف میوه ها و سبزی های سرشار از ویتامین C مانند میوه های خانواده مرکبات و بروکلی و مصرف حداقل 500 میلی گرم از یک مکمل با کیفیت بالا یک یا دو بار در روز را برای پیشگیری از کبودی مد نظر قرار دهید.

روتین

افراد بسیاری حتی نام روتین (Rutin) را نشنیده اند، اما این ماده مغذی می تواند نقش چشمگیری در حفظ و تقویت سلامت مویرگ ها و پرهیز از بروز راحت کبودی ها ایفا کند. روتین در پوست سیب، میوه های خانواده مرکبات، چای سیاه، و حتی سبوس گندم سیاه وجود دارد.

در یک مطالعه، بیمارانی که از پورپورای پیگمانته - کبودی های بنفش رنگی که به طور مداوم بدتر می شوند - رنج می بردند، پس از مصرف 50 میلی گرم روتین به همراه 500 میلی گرم ویتامین C هر کدام دو بار در روز بهبود کامل کبودی طی چهار هفته را تجربه کردند.

هسپریدین

همانند روتین، هسپریدین بیوفلاونوئیدی است که در پوست میوه های خانواده مرکبات یافت می شود. به همراه روتین و ویتامین C، مصرف هسپریدین می تواند به طور قابل توجهی بروز کبودی را کاهش داده و مویرگ ها را تقویت کند.

برای بهره‌مندی از بیشترین فواید این سه ماده مغذی تقویت کننده مویرگ ها و پوست می توانید مصرف 400 تا 500 میلی گرم ویتامین C و ترکیبی از هسپریدین و روتین به میزان 400 میلی گرم را به روال روزانه خود اضافه کنید.

مصرف ویتامین C، روتین و هسپریدین به تقویت رگ های خونی و پرهیز از کبودی های زشت در پوست کمک خواهد کرد. همچنین، ظاهر جوان‌تر و سالم پوست اعتماد به نفس بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد.

تنها به خاطر داشته باشید که اگر دارویی برای شرایط خونی مصرف می کنید پیش از مصرف این مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز اختلال و عوارض جانبی پیشگیری شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر