کد خبر: 6449
A

اگر شب ها کمتر از 8 ساعت بخوابید، چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟

یک متخصص ارتوپد گفت: 90 درصد افراد درطول زندگی یکبار دچار کمر درد می شوند.

اگر شب ها کمتر از 8 ساعت بخوابید، چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسدللهی متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه بعضی افراد با درد کمر، از خواب بیدار می شوند، گفت: درد کمر هنگام بیدارشدن از رختخواب به مدت نیم ساعت،  ممکن است به دلیل مشخصه بیماری آرتروز باشد.
 
این متخصص ارتوپد با بیان اینکه ۸۵ درصد از درد در ناحیه کمر بی دلیل است، اظهار داشت: ۹۰ درصد افراد حداقل یکبار در طول زندگی به کمر درد دچار می شوند و ۵۰ درصد نیز بیش از یک مرتبه درد در این ناحیه را تجربه می کنند.
 
وی به دلایل درد در ناحیه کمر اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از سه ساعت پشت میز نشستن به مدت طولانی، رانندگی های طولانی مدت، عدم فعالیت های ورزشی و حرکتی، استفاده از کوله پشتی سنگین و غیر استاندارد، نغذیه و رژیم درمانی نامناسب از دلایل ایجاد کمر درد در افراد است.
 
اسدللهی به دیگر دلایل درد در ناحیه کمر اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان التهاب، آسیب به عصب، فتق دیسک و فشار وارده به بدن از دیگر دلایل درد در ناحیه کمر است. 
 
این متخصص ارتوپد با بیان اینکه در بیماری آرتروز، درد در ادامه روز بهبود می یابد، ابراز داشت: در این بیماری درد در زمان شب دوباره باز می گردد و گاهی بدتر می شود.
 
وی با بیان اینکه هنگام درد به مدت بیش از چهار تا شش هفته باید به پزشک مراجعه شود ابراز داشت: بیشتر آسیب های جزئی بعد از این مدت بهبود می یابند در صورتیکه درد آن برطرف نشد و یا بدتر شد باید به پزشک مراجعه کنید.
 
 این متخصص ارتوپد با بیان اینکه هر فردی در شب باید به مدت 8 ساعت بخوابد تاکید کرد: نخوابیدن به میزان کافی، باعث آسیب به کمر و افزایش درد در این ناحیه می شود.


منبع: باشگه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر