کد خبر: 6584
A

شرط مبتلایان به سرطان برای صاحب فرزند شدن

جراح و متخصص زنان با تاکید براینکه زوجین قبل از بارداری باید تحت مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری قرار بگیرند، یادآور شد: در بارداری باید تمام اعضای بدن مورد کنترل قرار گیرد.


شرط مبتلایان به سرطان برای صاحب فرزند شدن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر حوریه شمشیری میلانی، جراح و متخصص زنان در آستانه برگزاری نهمین کنگره تازه‌های باروری و ناباروری و اولین کنگره بین المللی ناباروری مردان، گفت: یکی از معضلات ناباروری مردان فشارها و مشکلات روحی و روانی است که مردان ناباور تحمل می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از باورهای اخلاقی که زوجین نابارور را دچار مشکلات می‌کند این است که وقتی زوج دارای مشکلات در زندگی روزانه می‌شود اطرافیان فشار می‌آورند که باید بچه‌دار شوند تا مشکلات زندگیشان حل شود، در صورتی که نباید زوج را مجبور به باروری کرد و باید تمام اختیارات را به عهده خودشان گذاشت. با این طرز فکر فقط مشکلات زیادتر خواهد شد و امروز باید قبول کرد که تمام هویت فرد به بچه‌دار شدن نیست.

شمشیری میلانی افزود: فرهنگ زندگی ما به این صورت است که حق همه چیز را برای خود می‌خواهیم در صورتی که وقتی شخص مبتلا به بیمار‌ی‌های خاص نظیر سرطان، ایدز و یا بیماری‌های دیگر است و اینکه آگاهی دارد که زمان زیادی برای زنده ماندن ندارد، صاحب فرزندی می‌شود و تنها هدفش بچه‌دار شدن است.

وی افزود: این در حالی است که مبتلایان به سرطان میتوانند قبل از آغاز شیمی‌درمانی تخمک و اسپرم خود را فریز و پس از بهبودی صاحب فرزند شوند.

میلانی با تاکید براینکه زوجین قبل از بارداری باید تحت مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری قرار بگیرند، یادآور شد: در بارداری باید تمام اعضای بدن مورد کنترل قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، نهمین کنگره تازه‌های باروری و ناباروری و اولین کنگره بین المللی ناباروری مردان از 26 لغایت 28 آبان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر