کد خبر: 6603
A

مرگ ناگهانی پرتو موسوی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان صومعه‌سرا/ احتمال تشخیص اشتباه پزشکی درمرگ یک مدیر زن

سیده پرتو موسوی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان صومعه‌سرا از استان گیلان به‌طور ناگهانی درگذشت.

مرگ ناگهانی پرتو موسوی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان صومعه‌سرا/ احتمال تشخیص اشتباه پزشکی درمرگ یک مدیر زن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از سایت گیل نگاه خانم موسوی ۴ روز قبل با علائم اولیه سرماخوردگی به یکی از پزشکان مستقر در صومعه سرا مراجعه کرد و بعد از تشخیص سرماخوردگی برای او سِرم و داروهای مربوط به سرماخوردگی تجویز شد و او برای استراحت به منزل مراجعه کرد.

یکی از همکاران مرحوم موسوی درهمین رابطه  توضیح داد که روز بعد خانم موسوی نتوانست در محل کار خود حاضر شود و در تماس تلفنی به آن‌ها اعلام کرد که باکمی استراحت از فردای آن روز در اداره حاضر می‌شود.

او توضیح داد متاسفانه مراجعه بعدی خانم موسوی به پزشک هم نتیجه‌ای جز تشخیص سرماخوردگی نبود و کمی بعد با وخامت حالش به بیمارستان گیل رشت منتقل شد و از سه روز قبل در این بیمارستان بستری بود.

به گفته این کارمند بهزیستی، مرحوم موسوی با وخامت حالش به آی سی یو بیمارستان گیل منتقل شد و ظهر امروز شنبه ۲۹ آبان ماه هم تلاش‌هایی برای احیای او صورت گرفت اما متاسفانه تشخیص دیرهنگام علت بیماری باعث شد تا این مدیر زن عصر امروز شنبه جانش را از دست بدهد.

همسر مرحوم پرتوی: از مسببان تشخیص دیرهنگام بیماری شکایت می‌کنم  

اقبالدوست همسر خانم موسوی هم که در حال حاضر در بیمارستان گلسار رشت حضور دارد در گفت وگو یی تاکید کرد که متاسفانه در بیمارستان اقدامات به موقع برای تشخیص بیماری ایشان یعنی «آمبولی ریه» انجام نشد. او که به شدت از مرگ همسرش متاثر بود از پیگیری و شکایت پیرامون علت مرگ خانم موسوی خبر داد و گفت حتما پیگیر چرایی اقدامات دیرهنگام پزشکی برای تشخیص علت بیماری همسرم در بیمارستان هستم.

نزدیکان این مدیر زن هم که در محوطه بیمارستان گیل رشت حاضر هستند هم با ابراز تاثر و انتقاد شدید نسبت به مرگ خانم موسوی، وضعیت تشخیص پزشکی در رشت را بد توصیف کردند و خواستار بررسی دقیق مقامات امر در این ارتباط شدند.

چند کارمند و مسئول سازمان بهزیستی گیلان هم برای پیگیری موضوع و ابراز همدردی با خانواده مرحوم موسوی در بیمارستان گیل رشت حضور دارند.

آمبولی ریه چیست؟

آمبولی ریه وجود لخته خون یا چربی دریکی از سرخرگ‌هایی است که به بافت شش‌ها خون‌رسانی می‌کنند. لخته خون نخست دریکی از سیاهرگ‌های عمقی اندام تحتانی یا لگن شکل می‌گیرد. این پدیده سبب بسته شدن سرخرگ شده و بنابراین توانایی تنفسی کاهش می‌باید و گاهی بافت ریه از میان می‌رود. ازجمله علائم بیماری تندی تنفس و کوتاه شدن نفس‌ها و احساس تنگی نفس است.

از پرتو موسوی ۴۷ ساله یک فرزند پسر برجای‌مانده که در کلاس چهارم مقطع ابتدایی مشغول تحصیل است. همسر مرحوم هم در بخش ساختمان‌سازی فعالیت دارد.

سیده پرتو موسوی متولد گوراب زرمیخ صومعه سرا فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی بالینی مقطع کارشناسی از دانشگاه الزهرای تهران از سال ۱۳۷۳ دوره خود را با عنوان روانشناس به مدت ۳ سال در اداره بهزیستی شهرستان صومعه‌سرا آغاز کرد.

او  سپس ۵ سال عنوان مسئول مجتمع خدمات بهزیستی شهری تا سال ۱۳۸۱ در مجتمع خدمت کرد و پس از سال دو سال قراردادی بودن  از سال ۱۳۷۷، در سال ۱۳۷۸ در آزمون استخدامی در تصدی پست کارشناسی معاونت پیشگیری استان پذیرش و همچنان در صومعه‌سرا فعالیت خود را ادامه داد.

موسوی از سال ۱۳۸۳ در پست معاونت اداره بهزیستی صومعه سرا مشغول فعالیت بود . این مدیر زن درحالی‌که سمت سرپرستی اداره بهزیستی شهرستان صومعه‌سرا را بر عهده داشت همچنین به علت کمبود نیرو از سال ۱۳۸۶ با حفظ پست سازمانی کارشناس مسئول امور توان‌بخشی و در رابط بازرسی اداره نیز مشغول فعالیت  بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر