کد خبر: 6774
A
پیر حسین کولیوند خبر داد:

مراجعه بیش از ۴۸۵ زائر به مراکز درمانی مستقر در مرزها

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: 457 هزار و 933 نفر از زایران به دلیل مشکلات داخلی به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده اند.

مراجعه بیش از ۴۸۵ زائر به مراکز درمانی مستقر در مرزها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور با اشاره به تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی گفت: از ابتدای آغاز تردد زایران در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه تا امروز صبح 285 هزار و 683 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها مراجعه کرده اند.

او با تاکید بر اینکه خدمت دهی به زوار اربعین همچنان در مرزهای سه گانه ادامه دارد، افزود: از این تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها، 295 هزار و 127 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: همچنین 190 هزار و 556 نفر از زایران عزیز اربعین به مراکز 115 مراجعه کرده اند.

او با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده 308 هزار و 542 نفر زایر مرد بوده اند، خاطرنشان کرد: همچنین 177 هزار و 141 زایر زن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند. دو هزار و 197 نفر از زایران اربعین در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بر اثر تروما به مراکز مراجعه  کرده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تصریح کرد: 482 هزار و 141 نفر از افراد مراجعه کننده درمان و ترخیص شده اند و هم اکنون سه هزار و 509 نفر در مراکز و بیمارستان ها بستری هستند.

کولیوند ادامه داد: هدف ما خدمت مطلوب و به موقع به زایران است و تا زمانی که زایران در مرزها تردد داشته باشند کمیته بهداشت و درمان به این عزیزان خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می دهد.

او خاطرنشان کرد: موج بازگشت زایران به کشور از دو روز گذشته آغاز شده است و از زایران می خواهیم که در زمان برگشت به شهرهای خود عجله نکنند و با رعایت  نکات ایمنی سلامت خود و همراهانشان را حفظ کنند.

وی افزود: ما در کمیته بهداشت و درمان اربعین در عراق به زایران خدمات مطلوبی ارائه داده ایم به گونه ای که با همکاری وزارت بهداشت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یک میلیون نفر خدمات درمانی در بیمارستان های عراق ارایه شده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر