کد خبر: 6814
A

ورزش در دوران قاعدگی باعث کمردرد نمی شود

یک متخصص زنان و زایمان عنوان کرد: دلیل اصلی کمردرد در دوره قاعدگی، ورزش کردن نیست، بلکه هورمون هایی که در این دوران ترشح می شوند، باعث بروز کمردرد می شود.

ورزش در دوران قاعدگی باعث کمردرد نمی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ دکتر مریم صداقت، متخصص زنان و زایمان در همین رابطه افزود: انجام ورزش های روتین و روزمره در دوره قادعگی هیچ منعی ندارد، اما افرادی که ورزش های سنگین و با وزنه انجام می دهند بهتر است در دوران قاعدگی، به ورزش های سبک تر روی آورند.

این متخصص نازایی توصیه کرد: از آنجایی که قسمت اندام تناسلی بانوان در دوران قاعدگی، سرشار از آلودگی است، توصیه می شود که در این دوران حمام فراموش نشود. البته حمام باید به صورت ایستاده انجام شود و قسمت تناسلی با شامپو بدن و صابون شستشو داده شود. اگر این شستشو انجام نشود، اندام تناسلی محل مناسبی برای ایجاد عفونت خواهد بود.

صداقت اظهار داشت: استفاده روزانه از ژل های بهداشتی برای ضدعفونی کردن اندام تناسلی بسیار مفید است. استفاده از این ژل ها باید به گونه ای باشد که ابتدا قسمت جلوی اندام تناسلی و سپس قسمت عقب آن شستشو داده شود، چرا که با این روش، از انتقال آلودگی های قسمت عقب اندام تناسلی به قسمت جلو، جلوگیری می شود.

این متخصص زنان و زایمان هشدار داد: در دوران قاعدگی هرگز نباید وارد استخر شد، چرا که با وجود کلر ضدعفونی کننده در آب استخر، حتی اگر ذره ای عفونت و آلودگی در آب وجود داشته باشد، به بدن منتقل خواهد شد و از طرف دیگر، محیط استخر هم برای دیگران آلوده می شود.

منبع: سلامت آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر