کد خبر: 69467
A

نقش مهارت ارتودنتیست در زیبایی لبخند چیست؟

ارتودنتیست‌ها،متخصص دندانپزشکی هستند که بی‌نظمی‌های دندان را تشخیص، پیشگیری و درمان می‌کنند. آنها دو یا سه سال بیشتر از دوره عمومی دندانپزشکی، آموزش می‌بینند تا روش‌های صحیح همتراز کردن و صاف کردن دندان‌ها را فرابگیرند.

نقش مهارت ارتودنتیست در زیبایی لبخند چیست؟

به گزارش سرویس سلامت سایت دیده بان ایران; ارتودنتیست‌ها،متخصص دندانپزشکی هستند که بی‌نظمی‌های دندان را تشخیص، پیشگیری و درمان می‌کنند. آنها دو یا سه سال بیشتر از دوره عمومی دندانپزشکی، آموزش می‌بینند تا روش‌های صحیح همتراز کردن و صاف کردن دندان‌ها را فرابگیرند. تنها افرادی که این آموزش‌های رسمی را گذرانده‌اند، می‌توانند خود را ارتودنتیست بدانند. مهارت ارتودنتیست برای رسیدن به یک لبخند رویایی بسیار مهم است. درمان ارتودنسی شامل استفاده از بریس و سایر فناوری‌های مربوط به  دندانپزشکی است که از طریق آنها نیروی موثری بر دندان‌ها برای جابجایی مجدد و هدایت آنها به محل مناسب، اعمال می‌شود. این تغییرات نه تنها ظاهر شما را با لبخندی زیبا بهبود می‌بخشند، بلکه سلامتی و ماندگاری دندان‌های شما را نیز تضمین می‌نماید. برخی از دندانپزشکان عمومی برای ارائه خدمات ارتودنسی به عنوان خدمات جانبی، در سمینارهای آموزشی مربوط به این تخصص که به صورت مدوام برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند تا بتوانند مهارت‌هایی در این زمینه بدست بیاورند. توجه داشته باشید تنها دندانپزشک شماست که می‌داند واجد شرایط انجام چه کاری به بهترین شکل است، با این حال برای بهره ‌بردن از درمان با کیفیت بالا، انتخاب یک ارتودنتسیت به عنوان متخصص درمان ارتودنسی این اطمینان را به شما می‌دهد که به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. شما برای درمان قلب، به یک متخصص قلب، برای پوست به متخصص پوست و برای درمان زانوها به متخصص ارتوپدی اعتماد می‌کنید. مشابه این متخصصین که بعد از فارغ‌التحصیلی در پزشکی عمومی، رشته‌های تخصصی خود را مطالعه می‌کنند، ارتودنتیست‌ها نیز بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی، سال‌های بیشتری برای آموزش تخصص خود اختصاص می‌دهند و مانند سایر پزشکان متخصص، اقدامات خود را به  حوزه تخصصی خود محدود می‌کنند. ارتودنتیست‌ها تجربه‌ای عمیق در مراقبت از دندان‌ها دارند. آنها از این دانش و تخصص استفاده می‌کنند تا شما را به بهترین نتیجه ممکن برسانند.

  • به دست آوردن دندان‌های درست و مرتب

دهان شما یک سیستم پیچیده بیولوژیکی است که شامل 32 دندان، فک بالایی و پایینی، لثه و عضلات صورت است. وضعیت صحیح این سیستم هدف متخصص ارتدونسی است. این هدف با اطمینان از قرار گرفتن عناصر جداگانه برای عملکرد بهینه، برآورد می‌شود. شما با برخورداری از یک سیستم صحیح و مناسب می‌توانید از توانایی جویدن و صحبت کردن لذت ببرید و سطح سلامت خود را نیز افزایش دهید. 

حل مشکل 

ممکن است شما شش دندان جلویی را کج و نامرتب ببینید. ارتودنتیست ماهرعلت کج بودن دندان‌ها را در سه بعد می‌بیند. آنها از آموزش، تجربه و تخصص خود برای کشف ریشه مشکلات مربوط به دندان‌های شما استفاده می‌کنند. متخصص ارتدونسی با تشخیصی که همه عوامل را در نظر می‌گیرد، راه حل درمان شما را برنامه‌ریزی می‌کند.

IMG_20190819_153547_409

  • توصیه درمان صحیح برای شما 

این روزها گزینه‌های درمانی زیادی وجود دارد، از ارتودنسی نامرئی گرفته تا بریس‌های مدرن. آنها هر کدام کاربردهای مخصوص خود را دارند، اما تنها ارتونتیست است که دانش تخصصی در زمینه شناسایی و برنامه‌ریزی در مورد کلیه متغیرهای موجود در دهان شما را دارد. آنها با درنظر گرفتن نیازها و خواسته‌های شما، گزینه درمانی مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهند. آنها از طیف کاملی از ابزارهای ارتودنسی استفاده می‌کنند. آنها به خوبی می‌دانند از چه ابزاری در چه زمانی استفاده کنند، به این دلیل که آنها هر روز از این ابزار استفاده کرده و با آن کار می‌کنند. 

  • ارائه تصویری زیبا 

مطمئنا شما لبخندی زیبا و خیره کننده می‌خواهید. ارتودنتیست نیز همین را برای شما می‌خواهد به همراه نتایج درمانی که پایدار و ماندگار است. یقینا شما لایق بهترین‌ها هستید، دندان‌های سالم و مرتب و لبخندی زیبا. برای دستیابی به زندگی سالم، خوشبختی و لبخندی زیبا با یک ارتودنتیست مشورت کنید و در صورت تشخیص ضرورت درمان ارتودنسی، با استفاده از این روش به زیبایی که لایقش هستید دست پیدا کنید. 

  • مراجعه به دندانپزشک در طول درمان ارتودنسی 

ارتودنتیست در طول درمان، به طور مستقیم با دندانپزشک شما در ارتباط خواهد بود و او را از برنامه درمانی شما آگاه خواهد کرد تا دوره درمان شما با پیشرفت همراه باشد. این نکته بسیار مهمی است که شما در حین درمان ارتودنسی خود، هر شش ماه یک بار برای معاینات روتین دندانپزشکی و همچنین تمیز کردن دندان‌های خود به دندانپزشک خود مراجعه کنید. هماهنگی بین ارتودنتیست و دنداپزشک در طول درمان، باعث می‌شود شما بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت نموده و به بهترین نتیجه ممکن در درمان خود برسید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر