کد خبر: 7131
A
رئیس انجمن سردرد ایران عنوان کرد:

شیوع سردرد با مشکلات گردنی در نوجوانان و جوانان

منصوره تقا با بیان اینکه سردرد با منشا مشکلات گردنی در نوجوانان و جوانان شایع‌ است، گفت: نوجوانان و جوانان به دلیل استفاده طولانی مدت از رایانه و موبایل در حالتی که سر در وضعیت خم شده قرار می گیرد، در معرض خطر ابتلا این نوع سردردها هستند.

شیوع سردرد با مشکلات گردنی در نوجوانان و جوانان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ منصوره تقا، اسپاسم عضلات گردن به دلیل نحوه غلط نشستن، خوابیدن، ایستادن واستفاده از کوله پشتی به صورت یکطرفه موجب قرار گرفتن گردن در وضعیت نامناسب و بروز سردردهای شدید در افراد می‌شود و در موارد زیادی درد به گردن و شانه منتشر پیدا می‌کند.             

دبیر علمی سمینار سردرد در سالمندان با منشاء مشکلات گردنی افزود: خوابیدن روی شکم، خوابیدن روی بالشت‌های سفت و بلند، از علل دیگر قرار گرفتن گردن در وضعیت نامناسب است که می تواند سبب بروز سردردهای شدید با منشا گردن باشد و این در حالی است که با اصلاح سبک زندگی و توجه به قرار گرفتن گردن در وضعیت مناسب می‌توان از بروز این نوع سردردها پیشگیری کرد.

او ادامه داد:  آرتروز و دیسک گردن عامل اصلی بروز سردرد در سالمندان با منشاء مشکلات گردنی است.

دبیر علمی سمینار سردرد در سالمندان با منشاء مشکلات گردنی خاطرنشان کرد: سردرد با منشاء مشکلات گردن عمدتا به صورت یک طرفه و در ناحیه پشت سر بروز می‌یابد و به گردن و شانه منتشر پیدا می‌کند و در صورتی که تشخیص داده نشوند و درمان نگردند به تدریج درد شدید‌تر و مداومتر می‌شود و در مواردی که عامل آن آرتروز گردن است فرد هنگام  بیدار شدن از خواب احساس درد که گاهی شدید هستند را خواهد کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دلیل تکرار و شدت سردرد عامه مردم دلیل بروز این نوع سردردها را مشکلات پیچیده‌ای عصبی تصور می‌کنند و برخی پزشکان نیز با تاخیر آن را تشخیص می‌دهند در حالی که با گرفتن شرح حال مناسب از بیمار و دریافت اطلاعات کافی در خصوص نحوه نشستن، ایستادن، خوابیدن و شغلشان می‌توان علت اصلی این نوع سردردها را تشخیص و درمان کرد.

این متخصص بیماری های مغز و اعصاب افزود: درمان‌های توانبخشی و رفع اسپاسم عضلانی و تقویت عضلات گردن و نیز در مواردی استفاده ازطب سوزنی می توانند در درمان این دسته از بیماران کمک کننده باشد اما روش‌های دیگری مانند بلوک عصبی در برخی از بیماران به کار گرفته می‌شود.

رئیس انجمن سردرد ایران خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران با حرکات اصلاحی گردن بهبود می‌یابند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر