کد خبر: 73944
A

مجهزترین بیمارستان دولتی کشور سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران گفت: بیمارستان «مهدی کلینیک» با ۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید و به روز، مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی کشور خواهد بود که سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می رسد.

مجهزترین بیمارستان دولتی کشور سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ خسرو صادق نیت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: مهدی کلینیک، با حمایت وزارت بهداشت و بانک ملت که بانک عامل این پروژه است و وامی که به ساخت این بیمارستان داده است، پیشرفت مناسبی دارد و اگر با همین روال پیش برود، اوایل سال آینده ساخت این بیمارستان تمام می شود.

وی افزود: این بیمارستان زیرمجموعه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران است. مسئولان این پروژه به من اعلام کرده اند که به دنبال اعتباری برای تجهیز این بیمارستان هستند که بتوانند سال آینده این بیمارستان بزرگ را به بهره برداری برسانند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: این بیمارستان بین ۸۰۰ تا هزار تخت دارد و تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تاسیساتی داشته است.

صادق نیت گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران اکنون با ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی، بزرگترین بیمارستان کشور و خاورمیانه است که با ساخت و بهره برداری بیمارستان جدید فوق تخصصی مهدی کلینیک ظرفیت تخت بیمارستانی آن به حدود ۲۳۰۰ تخت می رسد.

وی افزود: با تجهیزاتی که برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است می توان گفت، بیمارستان مهدی کلینیک تهران مجهزترین و به روزترین بیمارستان کشور و خاورمیانه خواهد شد که می تواند خدماتی به مراتب بهتر از بهترین بیمارستان های خصوصی به مردم ارائه کند.

رئیس مجمتع بیمارستانی امام خمینی(ره) اضافه کرد: ساخت بیمارستان مهدی کلینیک با سرمایه گذاری یک خیر به نام مرحوم گرامی شروع شد که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان با سرمایه وی برای مراحل سفت کاری و اسکلت این بیمارستان هزینه شد. با درگذشت این خیر حدود سه سال پروژه بیمارستانی مهدی کلینیک تا حدی متوقف شد و حالا در دو سال اخیر با حمایت وزارت بهداشت و وام بانک ملت پیشرفت سریعتری پیدا کرده است.

وی گفت: مهدی کلینیک یک بیمارستان دولتی و زیرمجموعه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) است که امیدواریم با مصوبه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال آینده با تعرفه دولتی به مردم خدمت رسانی کند. 

بیمارستان مهدی کلینیک در ضلع غربی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ضلع شرقی اتوبان چمران و جنوب خیابان باقرخان واقع است. مساحت زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ مترمربع است که در ۱۸ طبقه شامل ۱۵ طبقه روی همکف و ۲ طبقه زیرهمکف ساخته می شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر