کد خبر: 74180
A
حسین انزابیان عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران:

ایران کازمتیکا فرصتی برای معرفی محصولات داخلی

حسین انزابیان عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران: مشکلات همیشه بوده، هست و چاره‌ای نداریم جز آن‌که آن‌ها را حل کنیم. در حال حاضر بخشی از چالش‌های ما به عنوان تولیدکننده همان مشکلات مربوط به تحریم و شرایط سخت اقتصادی است که شامل حال همه می‌شود ولی بخش دیگر چالش‌ها به محدودیت‌هایی برمی‌گردد که اسمش را تحریم‌های داخلی گذاشته‌ام.

ایران کازمتیکا فرصتی برای معرفی محصولات داخلی

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ ستاد خبری همایش و نمایشگاه ایران‌کازمتیکا (فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده، سلولزی و صنایع وابسته) حسین انزابیان، مدیرعامل شرکت صابون‌سازی پیروز تغییرات زیاد قوانین و بخش‌نامه‌هایی که وزارت بهداشت صمت و موسسه استاندارد و افزایش و تعدد پروانه‌های ساخت را موانعی بر سر راه تولیدکننده دانست و گفت: «کار واردکننده راحت‌تر از ماست، برای یک محصول مجوز می‌گیرد و آن‌را به بازار می‌فرستد، ما قبلا یک پروانه ساخت برای یک نوع صابون می‌گرفتیم و آن‌را با عصاره‌‌های مختلف تولید می‌کردیم ولی حالا باید برای هر عصاره و رایحه مدرک سه برگی پر کنیم و پروانه جداگانه بگیریم. در همین شرایط هزینه‌های آزمون محصولات چندبرابر شده و از ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسیده است که برای ۳۰-۴۰ محصول بار مالی زیادی را به تولیدکننده وارد می‌کند.»

انزابیان ابراز امیدواری کرد ایران‌کازمتیکا فرصتی برای معرفی و شناساندن بیشتر محصولات داخلی باشد و حضور مسئولان در نمایشگاه ایران‌کازمتیکا امکان گفتگو و تعامل ایجاد کند تا مسیر تولید در شرایط سخت تحریمی هموارتر شود.

همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌کازمتیکا (فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده، سلولزی و صنایع وابسته) از ۳ تا ۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با ریاست دکتر محمدرضا شانه‌ساز و دبیری دکتر عبدالعظیم بهفر در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر