کد خبر: 7470
A

"سیگار" شایع‌ترین عامل ابتلا به سرطان‌ سر و گردن

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف سیگار و الکل شایع‌ترین عامل ابتلا به سرطان‌ سر و گردن است.

"سیگار" شایع‌ترین عامل ابتلا به سرطان‌ سر و گردن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی تقی‌زاده در حاشیه اولین سمینار یکروزه تازه‌های درمان و تشخیص سرطان‌های سر و گردن که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه ترک سیگار و دخانیات ۷۰ تا ۸۰ درصد میزان ابتلا به سرطان‌های سروگردن را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: هرچند آلودگی هوا به اندازه سیگار در ابتلا به این بیماری موثر نیست ولی باز هم تاثیر خود را می‌گذارد. تشخیص به هنگام و درمان، در زمان مرگ بیماران موثر است. هر چه زودتر بیماری تشخیص داده شود، درمان‌ها موثرتر صورت می‌گیرد.

وی افزود: در درمان سرطان، یکی از مشکلات، مستقل کار کردن پزشکان کشور است؛ در حالی‌که برای تشخیص درست و درمان مؤثر سرطان به کار گروهی نیاز است.

دبیر علمی سمینار تازه‌های درمان و تشخیص سرطان‌های سروگردن ادامه داد: در این سمینار بیش از ۱۰۰ مهمان از رشته‌های پزشکی هسته‌ای، رادیولوژی هسته‌ای، جراحی سر و گردن، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی آسیب‌شناسان و پزشکان عمومی حضور دارند تا با علائم هشداردهنده آشنا شوند که اگر بیماری به آنان مراجعه کرد، این بیماری به سرعت تشخیص داده شود.

تقی‌زاده عنوان کرد: هدف از برگزاری این سمینار، گردهمایی پزشکانی در این حوزه است تا تجربیات و تازه‌های رشته خودشان را به اشتراک گذارند.

وی افزود: آمار سرطان در ایران آمار دقیقی نیست؛ سرطان سر وگردن در ایران شایع نبوده ولی می‌توان گفت که جزء هفتمین یا هشتمین سرطان در کشور است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکثر داروهای درمان سرطان از خارج کشور وارد می‌شوند، زیرا داروهای مربوط به بیماری سرطان داروهای خاصی است. رفتن به سمت تولید داروهای سرطان در ایران باید با احتیاط انجام شود، زیرا تکنولوژی بسیار بالایی دارد و اگر صرفا بخواهیم با هدف جلوگیری از خروج ارز، واردات دارو را کم کنیم، به بیماران ضربه وارد می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر