کد خبر: 75378
A

وزارت بهداشت: آنفولانزا 96 نفر را کشت

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آمار قربانیان بیماری آنفولانزا به ۹۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت: آنفولانزا 96 نفر را کشت

به گزارش دیده بان ایران؛ «حسین عرفانی» رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در ارتباط با آخرین آمار شیوع و مرگ‌ومیر بیماری آنفولانزا، گفت: گزارشاتی که از تاریخ ۱۷ تا ۲۳ آذر ماه ارائه شده‌، حکایت از مرگ ۱۵ نفر به علت بیماری آنفولانزا است. با تجمیع این تعداد با متوفی‌های قبل از ۱۶ آذر، آنفولانزا در مجموع ۹۶ نفر قربانی گرفته است.

وی در ادامه افزود: در بیشتر استان‌های کشور، مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا کاهش پیدا کرده است. سیر کاهش مراجعین از ۱۰ روز پیش تا به حال مشهود بوده است.

عرفانی در پاسخ به این پرسش که آیا باید منتظر موج بعدی این بیماری‌ باشیم یا خیر؟ بیان کرد: اینکه ما موج دوم خواهیم داشت یک سخن علمی نیست. در مدلینگ همه‌گیری‌شناسی بیماری‌ها احتمال موج دوم یا سوم را مدنظر می‌گیرند. اما به این معنا نیست که ما قطعا موج‌های دوم و سوم بیماری را خواهیم داشت. ما الآن در اولین موج آنفولانزای فصلی هستیم. شیوع آنفولانزا امسال می‌تواند تک موج باشد و هم ممکن است دوباره برگردد. اسنادی که از شیوع بیماری جمع‌آوری شده است، نه در ایران و نه در هیچ جای دیگر جهان، امکان پیش‌بینیِ شیوعِ این بیماری در آینده را فراهم نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: احتمال موج دوم ویروس آنفولانزا به دو عامل بستگی دارد. اینکه شرایط محیطی لازم برای انتقال ویروس جدیدی از خانواده ویروس‌های آنفولانزا فراهم می‌شود یا خیر؟ و دیگر اینکه جامعه چقدر به رفتا‌رهای بهداشت فردی و عمومی اهتمام بورزد. اگر این دو عامل رعایت شود، امیدواریم شیوع دوباره آنفولانزا را نداشته باشیم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر