کد خبر: 76100
A

کاهش خطر ابتلا به هفت نوع سرطان تنها با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در روز

یک مطالعه نشان داده است که ۲۰ دقیقه پیاده‌روی با سرعت در روز می‌تواند خطر ابتلا به هفت نوع سرطان را کاهش دهد. این میزان ورزش می‌تواند ۱۸ درصد خطر ابتلا به سرطان کبد را در زنان و مردان کاهش دهد. همچنین معادل پنج ساعت در هفته ورزش می‌تواند این میزان را به ۲۷ درصد افزایش دهد. بر اساس تحقیقات، ۶ ساعت ورزش در هفته و یا حداقل به مدت دو و نیم ساعت فعالیت، ۱۰ درصد خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود برای هر دو جنس زن و مرد دو ساعت و نیم ورزش در روز، تا ۱۷ درصد و ۵ ساعت در هفته تا ۱۱ درصد برای پیشگیری از سرطان کلیه مفید است.

کاهش خطر ابتلا به هفت نوع سرطان تنها با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در روز

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که فقط دو و نیم ساعت ورزش متوسط در هفته انجام می‌دهند، احتمال ابتلا به هفت نوع سرطان در آن‌ها کمتر است. این می‌تواند یک پیاده روی سریع روزانه بیش از ۲۰ دقیقه یا یک دوچرخه سواری بدون دردسر باشد.

این میزان ورزش می‌تواند ۱۸ درصد خطر ابتلا به سرطان کبد را در زنان و مردان کاهش دهد. همچنین معادل پنج ساعت در هفته ورزش می‌تواند این میزان را به ۲۷ درصد افزایش دهد.

بر اساس تحقیقات، ۶ ساعت ورزش در هفته و یا حداقل به مدت دو و نیم ساعت فعالیت، ۱۰ درصد خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود برای هر دو جنس زن و مرد دو ساعت و نیم ورزش در روز، تا ۱۷ درصد و ۵ ساعت در هفته تا ۱۱ درصد برای پیشگیری از سرطان کلیه مفید است.

محققان به طور متوسط طی یک دهه، ۷۵۵ هزار و ۵۴۹ نفر را مورد مطالعه قرار دادند. در نتیجه این مطالعه آنها دریافتند که انجام فعالیت‌هایی با شدت متوسط  مانند یک قدم زدن سریع، می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی داشته و در پیشگیری از ابتلا به انواع مختلف سرطان مفید باشد؛ این خبر خوبی است  برای آن دسته از افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند که چند ساعت ورزش ساده روزانه می‌تواند آنها را از ابتلا به انواع سرطان‌های خطرناک حفظ کند. در واقع این توفیق اجباری برای آنها خوشایند است، درست مثل اینکه مجبور شوند آموزش ماراتن را شروع کنند

سرویس سلامت ملی (National Health Service) در انگلستان به افراد توصیه می‌کند حداقل هفته‌ای دو و نیم ساعت فعالیت بدنی متوسط یا حداقل ۷۵ دقیقه ورزش شدید داشته باشند. محققان همچنین فعالیت افراد در مدت زمان بیشتری مثلا به مدت هفت ساعت و نیم تا ۱۵ ساعت را هم مورد بررسی قرار دادند؛ مانند پیاده‌روی یا دوچرخه سواری سبک و یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه ورزش شدید مانند تنیس یا دویدن.

 در این تحقیق؛ زنانی که میزان فعالیت توصیه شده را انجام داده‌ بودند، ۱۸ درصد کمتر از زنان غیرفعال، مبتلا به سرطان رحم بودند و در مواردی که حتی بیش از مدت زمان پیشنهادی فعالیت کرده بودند،  تا ۱۸ درصد از ابتلا به لنفوم غیرهوچکین مصون بودند، همچنین مردان نیز تا ۱۴ درصد کمتر به سرطان روده بزرگ دچار شده بودند. براین اساس، سرطان خون  تا  ۱۹ درصد در هر دو جنس بر اثر ورزش و فعالیت بدنی بالا، کاهش یافته بود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر