کد خبر: 77433
A

تایپ با موبایل و کار زیاد با لپ تاپ چه آسیب‌هایی به بدن می‌رساند؟

موذن زاده رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تایپ زیاد با گوشی همراه را برای سلامت بدن مضر خواند و گفت: تایپ با گوشی تلفن همراه و همچنین کار زیاد با لپ‌تاپ علاوه بر وارد آوردن فشار به انگشتان و چشم، سلامت ستون فقرات را نیز به خطر می‌اندازد.

تایپ با موبایل و کار زیاد با لپ تاپ چه آسیب‌هایی به بدن می‌رساند؟

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران درباره تاثیر فیزیوتراپی برای رفع مشکلات مربوط به ستون فقرات گفت: فیزیوتراپی در سه مرحله می‌تواند نقش ایفا کند. در مرحله اول، نقش پیشگیرانه از بروز بیماری دارد. در این مرحله می‌توان آموزش‌های لازم را به آحاد مردم ارائه داد.

موذن‌زاده افزود: این آموزش‌ها باید در مورد نحوه استفاده از گوشی همراه، نحوه خوابیدن، درس خواندن، نحوه مطالعه و مسائلی باشد که تحت عنوان ارگونومی آنها را می‌شناسیم. ارگونومی به معنای تطبیق شرایط فیزیولوژیک بدن با محیط اطراف است.

وی درباره بُعد درمانی فیزیوتراپی نیز خاطرنشان کرد: این حوزه شامل انجام ورزش‌های مناسب، ارائه خدمات درمانی و مدالیته‌های لازم برای بیماران می‌شود. مدالیته به معنای استفاده از هرگونه روش برای درمان بیماری‌های مربوط به فیزیک پزشکی است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران توضیح داد: تاکید ما در این حوزه بر تمرین درمان‌های دستی مانند ماساژ و همچنین روش‌های درمانی مانند سوزن خشک است.

موذن‌زاده گفت: فیزیوتراپی در مرحله بازتوانی و بازگشت بیمار به محیط کار، زندگی، خانه و فعالیت‌های روزمره نیز موثر است.

وی یادآور شد: متاسفانه مشکلاتی مانند کمردرد عامل مهمی است که فرد را از زندگی، کار و خانه جدا می‌کند و فرد مجبور می‌شود به دلیل مشکلی که در ستون فقراتش ایجاد شده است، استراحت کند و استعلاجی داشته باشد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: هرچه سریع‌تر بتوانیم این بیماران را به محیط فعالیت طبیعی بازگردانیم به همان اندازه تاثیرات فیزیوتراپی در چرخه فعالیت حرفه‌ای، خانوادگی و اجتماعی فرد کمک‌کننده‌تر خواهد بود.

2323

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر