کد خبر: 78351
A

دلایل عمده ابتلا به دیابت چیست؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کم تحرکی و مصرف غذاهای چرب و شیرین را از علل عمده ابتلا به دیابت دانست.

دلایل عمده ابتلا به دیابت چیست؟

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ مهرزاد لطفی، با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس دیابت در استان فارس، اظهار داشت: این اتوبوس در راستای پیشگیری از دیابت و چاقی به مناسبت دهه فجر راه اندازی شده است و اتوبوس سیار فعالیت خود را در تمام نقاط شهر به ویژه در نقاط حاشیه استان که امکان دسترسی شهروندان به مراکز بهداشتی و درمانی کمتر است، انجام می‌دهد.

وی افزود: بیماری دیابت در صورتی که به موقع تشخیص داده شود نه تنها از ابتلای بیماران به سکته مغزی و قلبی و نارسایی کلیه جلوگیری می‌کند، بلکه از هزینه‌های درمان در خانواده و سیستم سلامت هم می‌کاهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: فعالیت اتوبوس سیار از امروز آغاز و تا ۲ سال آینده هم ادامه خواهد داشت و علاوه بر تست قند خون افراد و شناسایی بیماران، اطلاع‌رسانی و آموزش در مورد دیابت و چاقی هم انجام می‌گیرد.

لطفی، کم تحرکی و مصرف غذاهای چرب و شیرین را از علل عمده ابتلاء به دیابت و چاقی بر شمرد و گفت: در صورت توجه افراد به این موضوعات به طور خود به خود آمار ابتلاء به دیابت و چاقی کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر علاوه بر راه‌اندازی اتوبوس دیابت، ۱۵۰ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌ها و تجهیزات آن در شیراز خواهیم داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر