کد خبر: 79592
A

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:احتمالا استان گلستان به مرکز شیوع کرونا تبدیل شود

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، اظهار کرد: احتمالا استان گلستان با توجه به میزان شیوع به مرکز شیوع کرونا تبدیل خواهد شد. او ادامه داد: آمار استان اصفهان به دلیل نزدیکی کاشان به قم در حال افزایش بوده و آمار مبتلایان در کاشان بیش از شهر اصفهان شده است. در اراک و ساوه نیز شمار مبتلایان در حال افزایش است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت:احتمالا استان گلستان به مرکز شیوع کرونا تبدیل شود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، اظهار کرد: احتمالا استان گلستان با توجه به میزان شیوع به مرکز شیوع کرونا تبدیل خواهد شد.

او ادامه داد: آمار استان اصفهان به دلیل نزدیکی کاشان به قم در حال افزایش بوده و آمار مبتلایان در کاشان بیش از شهر اصفهان شده است. در اراک و ساوه نیز شمار مبتلایان در حال افزایش است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: تعداد موارد مشکوک بیش از نتایج قطعی آزمایش گاهی است و ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد موارد مبتلای قطعی به کرونا محسوب می‌شوند. در نهایت یافته‌های آزمایشگاهی تعداد قطعی را مشخص می‌کند.

او مطرح کرد: همه نهاد‌های بین المللی معتقد هستند ماسک برای افراد سالم تاثیری در پیشگیری ندارد و نیاز ما برای بیماران و خط مقدم با کروناست و تا زمانی که نیاز برای مبتلایان و کادر درمان دفع نشود این تجهیزات در داروخانه‌ها توزیع نخواهد شد و باید دپوی استراتژیک داشته باشیم.

مازاد مصرف مراکز درمانی در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد

جهانپور بیان کرد: با تمهیدات وزارت دفاع و صمت تولید تجهیزات حفاظتی و ضدعفونی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اما مسئله نیاز و تقاضاست و ما برای تامین نیاز‌های مراکز درمانی خرید خواهیم کرد. مازاد مصرف مراکز درمانی در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

در مجالس ترحیم شرکت نکنید

او ادامه داد: عاجزانه از مردم می خواهیم در خصوص خود مراقبتی، کاهش مراودات، کاهش سفرهای برون شهری و درون شهری و رعایت نکات بهداشتی با ما همکاری کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: افراد به ویزه سالمندان و مبتلایان به بیماری های زمینه‌ای در خانه بمانند. توصیه می‌شود افراد حتی از شرکت در مجالس تحریم بپرهیزند.

او گفت: تا به امروز در بوشهر، کرمان و زنجان مبتلای قطعی نداشتیم، اما در روز‌های آینده در این استان‌ها موارد مثبت خواهیم داشت.

جهانپور ادامه داد: نظر ما تعطیلی مسابقات ورزشی است و اگر اصرار بر برگزاری مسابقات باشد این مسابقات بدون تماشاچی برگزار خواهد شد. همچنین تعطیلی ادارات و کاهش ساعات اداری به استانداران و ستادهای انسانی مقابله با کرونا محول شده است. کاهش ساعات با این تدبیر در نظر گرفته شده تا کارمندان ناهار را در منزل میل کنند و از تجمع در سالن های ناهارخوری و غذاخوری پرهیز شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: تعطیلی سالن‌های نمایش، کتابخانه‌ها و تجمعات فرهنگی و مذهبی در صورت ارزیابی ریسک بالا ادامه خواهد یافت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر