کد خبر: 79698
A

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس : گیلان مجهز به دستگاه‌های آزمایشگاهی کرونا شد/ دستگاه قضا برای برخورد با محتکران دادگاه خاص تشکیل دهد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور خود در استان گیلان برای بررسی شیوع بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: پس از جلسه چند ساعته در ستاد مبارزه با ویروس کرونا مستقر در استانداری گیلان، تصمیم‌هایی برای این استان حساس گرفته شد که بخشی از اقدام‌های مجلس به شمار می‌رود. او با بیان اینکه پیش از این نمونه‌های گرفته شده از مردم به تهران فرستاده می‌شد و اقدامی زمان بر بود، گفت: در گیلان و دانشگاه علوم پزشکی این استان، دستگاه‌های لازم برای آزمایش بیماری کرونا آماده شده است تا امور شناسایی بیماران مبتلا و درمان سریع آنها را تسهیل کند که اقدام دیگری از کمیسیون بهداشت است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس : گیلان مجهز به دستگاه‌های آزمایشگاهی کرونا شد/ دستگاه قضا برای برخورد با محتکران دادگاه خاص تشکیل دهد
به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به تأکید ریاست مجلس بر پیگیری وضعیت شیوع بیماری کرونا از سوی کمیسیون بهداشت اظهار کرد: این کمیسیون در اجرای وظایف محول شده به خود، درباره وضعیت برگزاری جلسه‌های صحن مجلس تصمیم‌گیری کرد که با توجه به ضوابط بهداشتی و در مشورت با صاحب نظران در تعطیل کردن برنامه‌های مجلس به اجماع رسید.

 

او با یادآوری اینکه این مسئله به ریاست مجلس اعلام شد، ادامه داد: پارلمان با بیش از ۲۰۰ نماینده که در اقصی نقاط کشور با مردم ارتباط و سه هفته پیش از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه و مناطق آلوده حضور داشتند، باید از تجمع جلوگیری کند.

 

قانون در برخی مسائل بهداشتی عقب مانده است/ نمایندگان می‌توانند به صورت آنلاین به امور کشور بپردازند/ انتقاد از آیین نامه فعلی پارلمان
نوبخت حقیقی اظهار کرد: قانون در برخی مسائل بهداشتی عقب مانده است؛ در بسیاری از مواقع، وسایل ارتباط جمعی و IT پاسخگوست و نمایندگان می‌توانند به صورت آنلاین به امور جاری کشور بپردازند و با ارسال نظراتشان در تصمیم سازی‌های کشور شرکت کنند؛ دور ماندن به معنای اعمال نشدن نظراتشان نیست.

 

او نسبت به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه اجرای جلسات مجلس با ویدئو کنفرانس به دلیل ذکر نشدن در آیین نامه امکان ندارد، واکنش نشان داد و بیان کرد: آیین نامه فعلی هم برای دوران‌های گذشته است؛ باید خود را برای هر لحظه آماده کنیم تا در زمان لازم، عمل لازم را انجام دهیم. نماینده‌‎ها هم می‌توانند این موضوع را تصویب کنند تا آیین‌نامه اجازه دهد جلسات شورا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

 

انتخاب ۵ نفر از کمیسیون بهداشت به عنوان ناظر در ستاد ملی کرونا
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما نظرهایمان را به آقای لاریجانی اعلام می‌کنیم؛ البته نظر نهایی از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود که در وزارت بهداشت مستقر است و وزیر بهداشت هم به عنوان رئیس آن، نظر آخر را اعلام خواهد کرد.

 

او با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان ۵ نفر را از میان نمایندگان خود به عنوان ناظر و رصد کننده برنامه‌های ستاد کشوری کرونا انتخاب کرده است، تصریح کرد: دو نفر از این افراد منتخب نواب رئیس و سه نفر دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در کمیسیون بهداشت هستند که عضو ستاد کشوری شدند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند.

 

نوبخت حقیقی بیان کرد: افراد یاد شده نظرهای کارشناسی خود را بیان می‌کنند و ضمن طرح مسائل با بنده، موضوع‌ها را به کمیسیون بهداشت گزارش می‌دهند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور خود در استان گیلان برای بررسی شیوع بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: پس از جلسه چند ساعته در ستاد مبارزه با ویروس کرونا مستقر در استانداری گیلان، تصمیم‌هایی برای این استان حساس گرفته شد که بخشی از اقدام‌های مجلس به شمار می‌رود.

 

او با بیان اینکه پیش از این نمونه‌های گرفته شده از مردم به تهران فرستاده می‌شد و اقدامی زمان بر بود، گفت: در گیلان و دانشگاه علوم پزشکی این استان، دستگاه‌های لازم برای آزمایش بیماری کرونا آماده شده است تا امور شناسایی بیماران مبتلا و درمان سریع آنها را تسهیل کند که اقدام دیگری از کمیسیون بهداشت است.
 
نوبخت حقیقی گفت: همکاران ما در شهرستان‌های مختلف مشغول به کارند و مسائل را به گوش بنده می‌رسانند؛ همچنین کمیسیون بهداشت در ارتباط با وزارت بهداشت و مسئولان کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

 

او اظهار کرد: نمایندگان با برقراری تماس با مقامات سازمان برنامه و بودجه، جهت اختصاص بودجه‌های ویژه برای نقاطی که با این ویروس مواجهند، اقدام کرده‌اند.

 

رئیس کمیسیون بهداشت درباره مقابله شدید با احتکارکنندگان کالاهای پزشکی تأکید کرد: این محتکران دست به جنایت علیه انسان‌ها می‌زنند و از نهادهای نظارتی و دستگاه قضا درخواست می‌کنم با تشکیل دادگاه‌های خاص و مجازات جنایتکاران در محل وقوع جرم، انقلابی بودن خود و انجام وظیفه قانونیشان را در مبارزه با کرونا  نشان دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر