کد خبر: 79722
A

کرونا به خراسان شمالی رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پس از دریافت آخرین نتایج آزمایشات تخصصی، نخستین بیمار کرونا در خراسان شمالی به ثبت رسید.

کرونا به خراسان شمالی رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه از استقرار ایستگاه‌های سلامت در مسیر تردد ورودی‌های شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: به منظور غربالگری و اقدامات پیشگیرانه در زمینه کرونا ویروس نسبت به استقرار ایستگاه‌های سلامت در ورودی شهرها اقدام کردیم.

هاشمی با اشاره به پیک کرونا در هفته جاری، خطاب به مردم تاکید کرد: از مسافرت‌های غیر ضروری، سیاحتی، زیارتی و حضور در مکان‌های پر ازدحام به طور جدی خودداری کنید.

وی تاکید کرد: مهمترین راه انتقال ویروس کرونا و سرایت بیماری از طریق تجمعات مردم در کنار یکدیگر است، لذا از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و مهمانی‌ها جدا خودداری کنید.

وی با بیان اینکه روزانه چند مرتبه باید دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه شست و شو شود، بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بزرگنمایی و ارائه نظرهای غیرکارشناسی پیرامون ویروس کرونا که عمدتاً در شبکه‌های مجازی طرح می‌شود نه تنها به کنترل و مهار این ویروس کمک نمی‌کند بلکه ضمن برهم زدن آرامش جامعه، نوعی ترس و دلهره نیز بین شهروندان ایجاد می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر