کد خبر: 81034
A

پاسخ سخنگوی وزارت بهداشت به ادعای حجت السلام رئیسی/ طرح فاصله گذاری اجتماعی تاخیر نداشت / فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست

سخنگوی وزار بهداشت در پاسخ به رئیسی: چنین داعیه ای از عدم اطلاع کافی و آگاهی نسبت به این موضوع فاصله گذاری ناشی می شود، فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست و یک شبه هم اجرا نمی شود و اختراع نوینی هم به شمار نمی رود، رویکرد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس مستندات علمی از روز نخست فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

پاسخ سخنگوی وزارت بهداشت به ادعای حجت السلام رئیسی/ طرح فاصله گذاری اجتماعی تاخیر نداشت / فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست
به گزارش سایت دیده بان ایران؛  سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به نامه رئیسی گفت:  رویکرد وزارت بهداشت در مقابله با فساد و یا بی‌انضباطی در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و سایر حوزه‌های سلامت مشخص است فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست

 او درباره تاخیر در فاصله گذاری اجتماعی گفت :

چنین داعیه ای از عدم اطلاع کافی و آگاهی نسبت به این موضوع فاصله گذاری ناشی می شود، فاصله گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست و یک شبه هم اجرا نمی شود و اختراع نوینی هم به شمار نمی رود، رویکرد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس مستندات علمی از روز نخست فاصله گذاری اجتماعی بوده است.
 
از روز نخست شناسایی بیماری کووید-۱۹ و رهگیری آن در کشور، موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی را با مصوبه ستاد و تایید و ابلاغ رییس محترم جهموری، با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، کاهش ساعات اداری کارکنان، محدودیت در تجمعات مذهبی، فرهنگی و... آغاز کردیم. موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی جدید نیست و این رویکرد از ابتدا به عنوان رویکرد محوری وزارت بهداشت اجرا شد. رویکرد وزارت بهداشت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی بود که مرحله به مرحله به اجرا درآمد.

فاصله گذاری اجتماعی تأخیر نداشت و ادامه خواهد یافت

 

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد:
 در روزهای اخیر هم با توجه به اینکه بیماری در روند مدیریت شده قرار گرفت و نگرانی‌هایی برای روزهای نیمه دوم تعطیلات نوروزی و روز طبیعت و موج بازگشت مسافران احساس می‌شد،‌ قاعدتا برنامه تمدید،‌تعمیم و توسعه و تشدید فاصله‌گذاری را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد کردیم که در کمیسیون مربوطه تصویب شد و با تایید رییس جمهور ابلاغ شد و اجرایی شده است البته اجرای آن مستلزم مشارکت نیروهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و.. است که مشارکت خوبی داشته‌اند.
 
جهانپور تاکید کرد: بنابراین چیزی به عنوان تاخیر در فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور نداریم. ارزیابی خطر به صورت مستمر انجام شده و همزمان با آن اقدامات مختلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در سطوح مختلف انجام می‌شود. فاصله‌گذاری اجتماعی جدید نیست، بلکه آن را تشدید کرده‌ایم و تمدید آن هم تابع وضعیت خطر و شیوع بیماری در کشور خواهد بود.
میدان مقابله با کرونا را نباید با کمپین های سیاسی اشتباه گرفت.
 
نگرانی جدی که از آغاز وجود داشته و کماکان هم برقرار است، دخالت دادن رقابت های سیاسی در این موضوع، سیاسی کردن یک موضوع کاملا غیر سیاسی و البته ایشان هراس، اضطراب و استرس بی مورد و نابجا به مردم است، معتقدیم همانگونه قطار سیاست را نباید به لکوموتیو سیاست بست، میدان مقابله با کرونا را نباید با کارزارهای انتخاباتی و کمپین های سیاسی اشتباه گرفت، مراقب باشیم همانگونه که استرس و نگرانی برای تک تک افراد در مقابله با این بیماری مشکل ساز است، در ابعاد اجتماعی نیز وارد کردن هراس و وحشت بی مورد و نابجا، روند مقابله با این بیماری را تحت الشاع قرار خواهد داد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر