کد خبر: 81259
A

هشدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز: کسب و کار آزاد شود یک میلیون ایرانی به خاطر کرونا می‌میرند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طی روزهای آینده اگر بخواهیم فعالیت‌های اقتصادی را کامل آزاد کنیم ممکن است در مدیریت کرونا با یک سناریوی فاجعه‌بار مواجه شویم.

هشدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز:

کسب و کار آزاد شود یک میلیون ایرانی به خاطر کرونا می‌میرند
به گزارش دیده بان ایران دکتر سیدحسن اینانلو روز شنبه ۱۶ فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی مدت اخیر همه ما متوجه شده‌ایم که کرونا بیماری نیست که با دو هفته قرنطینه ریشه کن شود، گفت: می‌توان در خصوص ادامه فعالیت‌های اقتصادی و روند کرونا سه سناریو را در نظر گرفت.

 

 اینانلو افزود: یکی اینکه قرنطینه را حداقل دو تا سه ماه ادامه دهیم چون تنها الگویی که برای ما وجود دارد چین است و چین بعد از این مدت قرنطینه کامل توانست این بیماری را کنترل کند، بنابراین ما طبق این الگو باید تا پایان بهار قرنطینه را با شدت و حدت بیشتر ادامه دهیم تا به نتیجه برسیم.

 

وی ادامه داد: دومین سناریو این است که ما بگوییم در صورت ادامه قرنطینه، کشور به مرز ورشکستگی می‌رسد و ما تاب و تحمل این فشار اقتصادی را نداریم و کشور را مثل بهمن ماه کاملا آزاد گذاشته و مردم زندگی عادی خود را دنبال کنند که در این صورت بیماری شعله‌ور و بیمارستان‌ها پر از بیمار و کنترل آن از دست ما خارج می‌شود و نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: سناریوی سوم باز کردن تدریجی بازار کسب و کار و همزمان پیدا کردن هر چه زودتر مبتلایان و آغاز فرآیند درمان آنان برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط است.

 

اینانلو در ادامه توضیح داد: در مورد کنترل بیماری هم سه سناریو وجود دارد یکی اینکه بیماری را کامل با قرنطینه سفت و سخت کنترل کنیم و دیگری طرح ابتلای دو سوم جمعیت به کرونا و واکسیناسیون جمعی است.

 

وی در این خصوص توضیح داد: در ابتلای دو سوم از جمیعت فرض بر این است که ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان بستری می‌شوند و از بین بستری شدگان ۱۰ درصد فوت می‌کنند، با این فرض حدود ۶۰ میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا و از این ۶۰ میلیون نفر ۱۰ میلیون نفر بستری خواهند شد و از بین این ۱۰ میلیون نفر یک میلیون نفر فوت می‌کنند که این یک فاجعه بزرگ برای کشور خواهد بود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: در این میان روش سوم هم این است که این واکسیناسیون جمعی به جای بازه زمانی دو ماهه در یک بازه زمانی دو ساله رخ دهد تا ضمن مدیریت اوضاع واکسن بیماری کشف شود.

 

اینانلو در پایان گفت: اگر بخواهیم فعالیت‌های اقتصادی را کامل آزاد کنیم ممکن است با سناریوی فاجعه‌بار مواجه شویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر