کد خبر: 81364
A

معرفی یک داوری جدید برای درمان کرونا/ داروی ضد انگل ایورمکتین کاندید مهار کرونا ویروس می‌باشد

در حال حاضر آزمایشات بالینی بسیاری در رابطه با تشخیص و یا درمان بیماری کوید 19 در جهان در حال انجام هستند. اخیرا گزارشی از کاربرد احتمالی داروی Ivermectine با نام تجاری Stromectol که توسطFDA به عنوان یک داروی ضد انگل شناخته می‌شود، منتشر شده است. براساس این پژوهش به نظر می‌رسد که ایورمکتین در شرایط آزمایشگاهی اثر ضد ویروسی وسیعی دارد و در حقیقت در شرایط آزمایشگاهی نشان داده که می‌تواند مهار کننده‌ی ویروس باشد. در شرایط آزمایشگاهی این دارو را به سلول‌هایی Vero-hSLAM Cells 2 که 2 ساعت پیش از آن به ویروس آلوده شده بودند اضافه نمودند که توانسته بود تکثیر ویروس SARS COV-2 را تا 5000 برابر از طریق مهار تکثیر RNA کاهش دهد.

معرفی یک داوری جدید برای درمان کرونا/ داروی ضد انگل ایورمکتین کاندید مهار کرونا ویروس می‌باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در حال حاضر آزمایشات بالینی بسیاری در رابطه با تشخیص و یا درمان بیماری کوید 19 در جهان در حال انجام هستند. اخیرا گزارشی از کاربرد احتمالی داروی Ivermectine با نام تجاری Stromectol که توسطFDA به عنوان یک داروی ضد انگل شناخته می‌شود، منتشر شده است. براساس این پژوهش به نظر می‌رسد که ایورمکتین در شرایط آزمایشگاهی اثر ضد ویروسی وسیعی دارد و در حقیقت در شرایط آزمایشگاهی نشان داده که می‌تواند مهار کننده‌ی ویروس باشد.

در شرایط آزمایشگاهی این دارو را به سلول‌هایی Vero-hSLAM Cells 2 که 2 ساعت پیش از آن به ویروس آلوده شده بودند اضافه نمودند که توانسته بود تکثیر ویروس SARS COV-2 را تا 5000 برابر از طریق مهار تکثیر RNA کاهش دهد.

پیش از این نیز گزارشاتی از اثرات ضد ویروسی این دارو وجود داشته که براساس آن این دارو بر روی طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها تاثیرگذار بوده و توانسته بود رشد آنها را متوقف کند. از جمله بیماری‌های ویروسی که قبلا این دارو بر روی آن تست شده است، HIV یا ویروس ایدز بوده است که به عنوان یک عامل مهارکننده بر روی پروتئین IN یا integrase protein اثر کرده بود. به همچنین بر روی سایر ویروس‌های RNA همانند  DENV 1-4, West Nile Virus, influenza و Venezuelan equine encephalitis virus (VEEV)  نیز بطور موثر آزمایش شد. به خاطر همین پیشینه‌ی خوب در اثرگذاری بر ویروس‌ها از داروی Ivermectine برای مهار ویروسCovid19 در آزمایشگاه استفاده کردند که به نظر می‌رسد پاسخ‌های اولیه آن راضی کننده است.

 دکتر حسن رودگری، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

کارگروه تازه‌های علمی کرونا

سازمان نظام پزشکی کشور

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر