کد خبر: 81573
A

دویچه وله بررسی کرد؛ چرا میزان مرگ مبتلایان کرونا در آلمان پایین است؟

نرخ پایین مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان مایه شگفتی رسانه های بین الملل شده است. دلایل متعددی در رسانه ها در این مورد منتشر شده است.

دویچه وله بررسی کرد؛ چرا میزان مرگ مبتلایان کرونا در آلمان پایین است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛آلمان تا هفتم آوریل  ۱۰۵ هزار واقعه ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. کارشناسان کنترول بیماری ها در ایالات متحده امریکا و آلمان گفته اند که نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آلمان ۱،۵ درصد است.

این آمار به مراتب کمتر از دیگر کشورهای اتحادیه اروپاست. به گونه مثال میزان مرگ و میر در اسپانیا ۹،۵ درصد و در ایتالیا ۱۲ درصد است.

این تفاوت در نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا مایه شگفتی رسانه های انگلیسی زبان شده است. رسانه های امریکایی و بریتانیایی مانند نیویارک تایمز، واشنگتن پست، گاردین و چندین رسانه عامه تصویر خوبی از مبارزه آلمان با ویروس کرونا ارائه کرده اند.

دویچه وله در این نوشته روایت هایی را که در مورد مبارزه آلمان علیه ویروس کرونا و دلایل نرخ پایین مرگ ومیر در رسانه ها بازتاب یافته است، مورد  بررسی قرار می دهد.

● ادعا: آلمان بلندترین میزان سرانه آزمایش های کرونا را در جهان دارد و همچنین کسانی را که علایم خفیف بیماری کووید ۱۹ را دارند یا اصلاً علایمی ندارند، هم آزمایش می کند.

واقعیت: وزارت صحت آلمان فدرال گفته است که در این کشور ۸۲ میلیونی هر هفته ۳۰۰ هزار تن مورد آزمایش کرونا قرار می گیرند. آلمان بیشتر از ایتالیا که به کانول اصلی کرونا در ایتالیا تبدیل شده، آزمایش انجام داده است. به فرض اگر قرار باشد که هر شهروند آلمان آزمایش شوند، این روند سه سال را در بر خواهد گرفت.

مقایسه آمار آزمایش ها براساس جمعیت کشورها سخت است، چون که برخی کشورها مانند ایالات متحده امریکا اداره مرکزی برای ثبت این آزمایش ها ندارند.

انستیتوت رابرت کوخ که مسئولیت کنترول بیماری ها را در آلمان به عهده دارد، از روش این کشور برای آزمایش های کرونا انتقاد کرده و گفته است که بسیاری مردمی که علائم کرونا را ندارند نیز مورد آزمایش قرار می گیرند. این موسسه خواستار توقف این آزمایش ها شده و گفته است که در غیر آن صورت ظرفیت این کشور برای انجام این آزمایش ها پایان می یابد. به این دلیل فعلاً کسانی که علایم این بیماری را ندارند، به آزمایش توصیه نمی شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر