کد خبر: 81823
A

آیا وضعیت کروناویروس در اکثر استان‌ها نزولی است؟

کیانشو جهانپور: این جدول‌ها بر اساس برخی اطلاعات پراکنده استانی جمع آوری می‌شود و به عنوان آمار تفکیک استان‌ها اعلام شده است. این جدول‌ها هیچ رسمیتی ندارد و آمارهای آن هم درست نیست.

آیا وضعیت کروناویروس در اکثر استان‌ها نزولی است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ یکی از رسانه‌ها با ارائه گزارشی در قالب جدول آمار ابتلای استانی به کرونا و انتشار آن در فضای مجازی، مدعی شده است که روند تغییرات مرگ و ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر در کل کشور روندی نزولی داشته است. البته این موضوع با سخنان کیانوش جهانپور، مبنی بر اینکه این جدول‌ها هیچ رسمیتی ندارد و آمارهای آن هم درست نیست، رد شد.

روند گسترش بیماری کووید-۱۹ در استان های مختلف کشور سبب شده تا آمار ابتلا و مرگ مبتلایان روزانه ارائه شود. یکی از رسانه های کشور در تازه ترین اخبار خود برای ارزیابی روند گسترش این بیماری در برخی استان‌ها از تحلیل روند تغییرات اتفاق افتاده برای موارد ابتلا و مرگ گزارش شده روزانه استفاده کرده است. استان های کشور در این جدول به سه گروه با وضعیت «شیوع بالا، شیوع متوسط و شیوع کم» تقسیم شده‌اند. ادعا شده برخی استان های کشور شاهد موج جدید اپیدمی کرونا بوده، برخی در پیک شیوع قرار گرفته و در برخی استان ها نیز روند ابتلا به کرونا صعودی است. بر این اساس گرچه در مجموع کل کشور روند کرونا نزولی است اما در این میان نه تنها کم‌شماری افراد مبتلا مطرح است بلکه در آمارهای رسمی ارائه شده، ناسازگاری با وضعیت عینی دیده می‌شود اما صحت این موضوع با سخنان کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت، رد شد.

کیانوش جهانپور در خصوص جدول‌های منتشر شده در فضای مجازی در مورد آمارهای تفکیک شده استانی ابتلا به ویروس کرونا گفت: این جدول‌ها بر اساس برخی اطلاعات پراکنده استانی جمع آوری می‌شود و به عنوان آمار تفکیک استان‌ها اعلام شده است. این جدول‌ها هیچ رسمیتی ندارد و آمارهای آن هم درست نیست. این عددها بر اساس مصاحبه‌های غیررسمی و غیرنهایی استان‌ها مطرح شده است. وزارت بهداشت چند هفته است که آمار تفکیکی استان‌ها را اعلام نکرده و این عدم انتشار تفکیکی استان‌ها هم بسیار مثبت بوده است. البته ممکن است به صورت مقطعی آمارهای استانی را اعلام کنیم./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر