کد خبر: 82003
A

خدمات زیبایی و غیر اورژانسی دندانپزشکی ممنوع است

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: دندانپزشکان در هر دو بخش دولتی و خصوصی موظف به ارائه خدمات اورژانسی به مردم هستند و از انجام اعمال غیر اورژانسی و زیبایی خودداری کنند، خدمات اورژانسی با حفظ اصول ایمنی و حفاظتی انجام می شود.

خدمات زیبایی و غیر اورژانسی دندانپزشکی ممنوع است

به گزارش دیده بان ایران؛ بهنام عباسیان روز جمعه افزود: جامعه دندانپزشکی کشور تحت نظارت معاونت درمان وزارت بهداشت است و طبق پروتکل معاونت درمان وزارت بهداشت که مورخ ۲۵ اسفند ۹۸ ابلاغ شد، همه همکاران دندانپزشک عمومی و متخصص در رشته‌های مختلف می‌توانند خدمات درمانی را به بیماران اورژانسی خود ارائه دهند.

وی افزود: همکاران شاخه‌های رشته دندانپزشکی در هر دو بخش دولتی و خصوصی باید به این نکته توجه داشته باشند که موظف به ارائه خدمات اورژانسی به بیماران هستند و از انجام اعمال غیر اورژانسی (الکتیو) مانند خدمات زیبایی خودداری کنند.

عباسیان گفت: جامعه دندانپزشکی کشور در همه شاخه‌ها همواره در ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران کوتاهی نکرده اند و در این شرایط بحرانی نیز کنار مردم هستند.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: همه پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی که از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص ویزیت بیماران اورژانسی دندانپزشکی ارائه شده باید به طور کامل رعایت شود تا آسیبی به دندانپزشک و بیمار نرسد و مطب و مراکز درمانی دندانپزشکی باید طبق گذشته برای ارائه خدمات به بیماران از دستکش، ماسک، شیلد و سایر لوازم بهداشتی مورد نیاز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و نیاز اورژانسی بیماران در این حوزه لازم است تا همکاران از وسایل حفاظتی و بهداشتی مورد نیاز برای خود و دستیارشان استفاده کنند و بیمار هم قبل از ورود به اتاق معاینه و قرار گرفتن بر روی یونیت دندانپزشکی با تب سنج چک شود.

عباسیان درباره نحوه تهیه وسایل حفاظتی شخصی برای دندانپزشکان و دستیاران دندانپزشکی، اظهار کرد: همه همکاران دندانپزشک برای ارائه خدمات مورد نیاز بیماران موازین بهداشتی را رعایت کرده، در این شرایط نیز باید هنگام ارائه خدمات درمانی به بیماران اورژانسی لباس حفاظتی را خود و دستیارشان بر تن داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه لوازم حفاظتی و ایمنی در بازار موجود است و دندانپزشکان می‌توانند مانند گذشته اقلام حفاظتی لازم را تهیه کنند و در این شرایط (به احتمال قوی تا مدت‌ها تمامی کشورهای درگیر این ویروس منحوس هستند) نیاز به تب سنج برای کنترل وضعیت بیمار الزامی است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر