کد خبر: 82076
A

مصرف نوشیدنی‌های گرم از بدن در برابر کرونا محافظت می‌کند؟

با گسترش ویروس کرونا علاوه بر مجامع رسمی شایعاتی برای پیشگیری و درمان این ویروس مطرح می‌شود که بعضاً عامل سردرگمی و نگرانی مردم می‌شود. یکی از این شایعات مصرف نوشیدنی‌های گرم به‌منظور محافظت در برابر ویروس کرونا است. بنابر اعلام برخی از متخصصان هیچ مدرکی مبنی بر این‌که نوشیدنی‌های گرم می‌توانند از ما در برابر عفونت‌های ویروسی محافظت کند وجود ندارد و حتی یونیسف نیز در اطلاعیه‌ای انتشار مطالبی درباره خواص محافظتی نوشیدن آب داغ را رد کرد.

مصرف نوشیدنی‌های گرم از بدن در برابر کرونا محافظت می‌کند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با گسترش ویروس کرونا علاوه بر مجامع رسمی شایعاتی برای پیشگیری و درمان این ویروس مطرح می‌شود که بعضاً عامل سردرگمی و نگرانی مردم می‌شود.

با شیوع سریع ویروس کرونا و جهانی شدن آن علاوه بر مجامع رسمی و تخصصی در گوشه و کنار و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی شایعاتی برای پیشگیری و یا درمان کرونا مطرح می‌شود که می‌تواند عامل سردرگمی و حتی نگرانی مردم شود.

یکی از این شایعات مصرف نوشیدنی‌های گرم به‌منظور محافظت در برابر ویروس کرونا است.

بنابر اعلام برخی از متخصصان هیچ مدرکی مبنی بر این‌که نوشیدنی‌های گرم می‌توانند از ما در برابر عفونت‌های ویروسی محافظت کند وجود ندارد و حتی یونیسف نیز در اطلاعیه‌ای انتشار مطالبی درباره خواص محافظتی نوشیدن آب داغ را رد کرد.

نوشیدن مایعات گرم شاید باعث تسکین علائم بیماری‌های ویروسی همچون کرونا شود اما این اتفاق عمدتاً به این خاطر است که به افزایش ترشح بزاق و مخاط در دهان و بینی منجر می‌شود که التهاب را کاهش می‌دهند.

باید به این نکته توجه کرد که ویروسی که منجر به عفونت و بیماری شده با مصرف نوشیدنی گرم از بین نمی‌رود.

درست است که این ویروس می‌تواند همراه با ترشحات ناشی از سرفه، عطسه و یا لمس سطوح آلوده از راه دهان و بینی وارد بدن شود و عمدتاً سلول‌های مجاری تنفسی را درگیر می‌کند. این ویروس برای ورود به سلول به آنزیمی نیاز دارد که در سطح سلول‌های مجاری تنفسی یافت می‌شود.

استنشاق این ترشحات ریز را به طرف ریه‌ها هدایت می‌کند جایی که هیچ مایعی به آن دسترسی نخواهد داشت.

آنچه در ارتباط با مصرف نوشیدنی‌های گرم می‌بایست مد نظر قرار داد این که زمانی‌که ویروس کرونا وارد بدن شده باشد دیگر در برابر دمای شدید مصون است.دمای بدن انسان ۳۷ درجه سانتیگراد است که برای تکثیر و شیوع ویروس بسیار مناسب محسوب می‌شود و بعید است که دمای مجاری تنفسی خود را با سر کشیدن نوشیدنی داغ چنان افزایش دهد که باعث نابودی ویروس‌های ساکن در سلول‌ها شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر