کد خبر: 8214
A

مضرات خمیر دندان های ذغالی

مواد سفیدکننده کربنی یا به اصطلاح ذرات زغالی، اثر سایندگی دارند. این اثر می‌تواند حتی شدیدتر از اثر خمیردندان‌ها و مواد سفیدکننده باشد.

مضرات خمیر دندان های ذغالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مواد سفیدکننده کربنی یا به اصطلاح ذرات زغالی، اثر سایندگی دارند. این اثر می‌تواند حتی شدیدتر از اثر خمیردندان‌ها و مواد سفیدکننده باشد.
به‌خصوص وقتی که توام با سایش مکانیکی مانند مسواک‌های زبر استفاده شوند، ممکن است باعث سایش سمان روی ریشه دندان، سایش مینا و تحلیل لثه شوند بنابراین باید با احتیاط استفاده شوند، به‌خصوص در افراد دچار تحلیل لثه که سمان روی ریشه دندان‌ها در معرض این نوع خمیردندان‌هاست،
باید حتما با مشاوره دندان‌پزشک از این مواد استفاده شود.

از آنجایی که استفاده از کربن برای سفید کردن دندان‌ها از گذشته‌های خیلی دور رواج داشته و امروزه هم میان بعضی از اقوام رایج است، مطالعاتی میان افراد مصرف‌کننده انجام گرفته و نشان داده شده انتخاب پودرها تاثیری بر سلامت و بهداشت دهان و دندان‌ها ندارد بنابراین روش معمول استفاده از خمیردندان برای یک برنامه بهداشت دهان و دندان منظم کافی است.

انجمن دندان‌پزشکی آمریکا هم در مورد تایید این مواد محتاطانه عمل کرده و در حال حاضر برتری خاصی برای این محصولات نسبت به روش‌های قبلی و تا مشخص شدن نتایج مطالعات لحاظ نکرده ‌است.

آنچه که مسلم است این است که استفاده از این خمیردندان‌ها و پودرها نباید مداوم باشد چراکه اثر سایشی آنها ممکن است مضر باشد. نگرانی اصلی در مصرف این خمیردندان‌ها، کنار گذاشتن خمیردندان‌ها و محصولات حاوی فلوراید است که اثر ضدپوسیدگی آنها مسلم است. بالطبع محصولات بدون فلوراید در بلندمدت ممکن است زیان‌هایی برای بهداشت دندان‌های مراجعان داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر