کد خبر: 82149
A

روند صعودی ابتلا به کرونا در روسیه و کاهش ظرفیت بیمارستان‌های مسکو

مقامات روسی هشدار دادند ظرفیت خدمات درمانی پایتخت روسیه در حال تکمیل شدن است. شمار کل مبتلایان به کرونا در روسیه به ۱۱۹۱۷ نفر رسید که ۹۴ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند. از مجموع این تعداد ۷۸۲۲ مورد در مسکو ثبت شده است.

روند صعودی ابتلا به کرونا در روسیه و کاهش ظرفیت بیمارستان‌های مسکو

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مقامات روسی هشدار دادند بستری شدن در بیمارستان به دلیل ویروس کرونا جدید به شدت در مسکو در حال افزایش است و ظرفیت خدمات درمانی پایتخت روسیه در حال تکمیل شدن است.

شمار موارد تایید شده ابتلا به کووید-۱۹ در روسیه روز جمعه رکورد زد و با ۱۷۸۶ مورد تایید شده، شمار کل مبتلایان به کرونا در روسیه به ۱۱۹۱۷ نفر رسید که ۹۴ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند. از مجموع این تعداد ۷۸۲۲ مورد در مسکو ثبت شده است.

اناستازیا راکووا، معاون شهردار مسکو گفت: "در روز‌های اخیر، تعداد بستری‌ها در مسکو و نیز شمار بیماران با شکل شدید این بیماری افزایش یافته است. تعداد بیمارانی که از مشکل ریوی به دلیل آلودگی به کرونا رنج می‌برند، در مقایسه با هفته گذشته، بیش از دو برابر شده است و از ۲۶۰۰ نفر به ۵۵۰۰ نفر رسیده است.

در بیانیه مرکز عملیاتی مقابله با کرونا به نقل از او آمده است: «بار خدمات درمانی به شدت افزایش یافته است. اکنون بیمارستان‌ها و خدمات آمبولانس ما به حد تکمیل خود رسیده اند.»

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که روسیه هنوز به اوج بیماری نرسیده است.

او گفت: ما هنوز در اوج شیوع بیماری نیستیم، اما در جایی در آستانه پیک هستیم و نه در اواسط آن.

او افزود: تنها چیزی که می‌گویم این است که ما یک چالش جدی در پیش رو داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر