کد خبر: 82364
A

سازمان بهداشت جهانی: کرونا برای مدت طولانی با ما خواهد بود

رئیس سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه ۲۲ آوریل ۲۰۲۰ گفت که اکثر کشورها هنوز در مرحله اولیه مقابله با کرونا هستند و بخش اعظم مردم جهان در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

سازمان بهداشت جهانی: کرونا برای مدت طولانی با ما خواهد بود

به گزارش دیده بان ایران به نقل از سایت شبکه العربیه، دکتر تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری ویدیویی گفت: «کسی اشتباه نکند، راه زیادی در پیش داریم. این ویروس برای زمان طولانی مدتی همراه ما خواهد بود.»

رئیس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد، رویکردهای تصاعدی نگران‌کننده درباره شیوع کرونا در بخش‌هایی از آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی وجود دارند.

ادهانوم در عین حال به احراز پیشرفت‌هایی برای مهار کرونا در غرب اروپا اشاره کرد.

مایک ریان،‌ رئیس اجرایی برنامه فوق‌العاده بهداشتی در این سازمان نیز نسبت به شتاب ازسرگیری سفرها در سراسر جهان هشدار داد و گفت: این مساله مدیریت دقیق خطرات ازبابت این مساله را می‌طلبد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین از مردم همه کشورهای جهان خواست تا روند قبول و کنار آمدن با شرایط بیماری همه‌گیر کرونا را تا زمان کشف واکسن برای این ویروس، در پیش بگیرند.

بهداشت جهانی بر ضرورت تغییر شیوه زندگی افراد برای حفظ سلامتی جامعه همزمان با ادامه روند مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.

این سازمان جهانی از کشورها خواست تا رفع هر گونه محدودیت برای مقررات قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده که برای مقابله و مهار کردن ویروس کرونا اتخاذ شده بود، باید به صورت تدریجی صورت بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که از بین بردن محدودیت‌های قرنطینه‌ عمومی به صورت عجولانه و زودهنگام، امکان بازگشت مجدد ویروس کرونا را در پی خواهد داشت.

اما پیش از این و در پی ادامه بحران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا که از زمان شیوع آن در دسامبر ۲۰۱۹ در چین تاکنون باعث مرگ ۱۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر جهان شده است، سازمان بهداشت جهانی به همه کشورهای جهان هشدار داد که برای کم کردن محدودیت‌های مقررات قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی عجله‌ای نداشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر