کد خبر: 82558
A

مصرف زیاد ویتامین‌ها از کرونا پیشگیری نمی کند

مصرف زیاد ویتامین‌ها از کرونا پیشگیری نمی کندهیچ یافته علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف زیاد ویتامین‌ یا مکمل‌ها باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.

مصرف زیاد ویتامین‌ها از کرونا پیشگیری نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هیچ مطالعه‌ای مبنی بر اینکه دریافت زیاد ویتامین‌ها می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نقش داشته باشد، وجود ندارد.

او افزود: شایعاتی وجود داشت در مورد «روی» که اگر زیاد مصرف شود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد، این موضوع تکذیب شد و اکنون مجدد به حالت اولیه برگشته است.

جوزدانی تصریح کرد: شایعاتی هم وجود داشت که نشان می‌داد مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند در افرادی که ناقل ویروس کرونا هستند، احتمال ابتلا را افزایش دهد، اما بعد‌ها این موضوع رد شد و هیچ یافته‌ای آن را تایید نکرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: در حال حاضر توصیه‌ای نداریم برای کسانی که هر روز ویتامین استفاده ‌می‌کنند، بلکه اگر رژیم روزانه خود را رعایت می‌کنند و دارای سیستم ایمنی قوی هستند و هیچ مشکل یا بیماری ندارند در حالت عادی الگوبرداری از برنامه رژیم غذایی کفایت می‌کند.

جوزدانی اظهار کرد: اگر فردی به بیماری زمینه‌ای مانند: فشار خون، دیابت، بیماری قلبی و ... مبتلاست، حتی اگر به مصرف زیاد ویتامین یا مکمل اقدام کند باید بداند که با این روش نمی‌تواند از ابتلا به کرونا پیشگیری کند.

او گفت: هیچ یافته علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف زیاد ویتامین‌ها یا مکمل‌ها شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: یکی از ویتامین‌هایی که بر سیستم ایمنی بدن نقش دارد ویتامین D است که در صورت زیاد مصرف کردن مسمومیت ایجاد می‌کند و هفته‌ای یک بار خوردن دز ۵۰ هزار آن باعث ایجاد مشکل خواهد شد.

جوزدانی گفت: ویتامین‌های گروه B و ویتامین C از مولتی ویتامین‌های محلول در آب هستند و زیاد مصرف کردن آن‌ها مشکل ایجاد نمی‌کند، اما مصرف زیاد ویتامین‌های محلول در چربی مشکل ساز خواهد شد.

او افزود: اگر فردی مستعد ابتلا به سنگ کلیه باشد مصرف زیاد ویتامین C باعث ایجاد سنگ کلیه خواهد شد و شواهدی در این مورد وجود ندارد که به کرونا ارتباطی داشته باشد./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر