کد خبر: 82565
A

زالی: نتایج مداخلات امروز دو هفته بعد مشخص می‌‌شود/ طی 24 ساعت گذشته 240 مورد جدید در بیمارستان‌‌های پایتخت بستری شده‌‌اند

فرمانده عملیات مقابله با کرونا گفت: بررسی نتایج مداخلات امروز بر تعداد مبتلایان به کووید 19 نیازمند فرصت دو هفته‌ای است تا بتوانیم آمار درستی از کاهش و یا افزایش مبتلایان به کرونا را ارائه دهیم.

زالی: نتایج مداخلات امروز دو هفته بعد مشخص می‌‌شود/ طی 24 ساعت گذشته 240 مورد جدید در بیمارستان‌‌های پایتخت بستری شده‌‌اند

به گزارش دیده بان ایران، علیرضا زالی با اشاره به این که طی 24 ساعت گذشته 240 مورد جدید در بخش‌‌های عادی بیمارستان‌‌های پایتخت بستری شده‌‌اند، اظهار کرد: مواردی که به عنوان مورد جدید در بخش‌‌های مراقبت‌‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند بالغ بر 86 مورد بوده است.

 

وی با بیان این که 352 بیمار بهبودیافته از بیمارستان‌‌های کلانشهر کشور مرخص شده‌‌اند، افزود: بیمارانی که در بخش‌‌های عادی بستری هستند 5 درصد کاهش را تجربه کرده‌‌اند که این عدد در مقایسه با تخت‌‌های بستری ویژه نسبت به روزهای گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

 

زالی گفت: بیمارانی که در بخش‌‌های ویژه بستری می‌شوند، بیماران بدحالی هستند که میزان ترخیص این بیماران نسبت به سایر مبتلایان با روند کندتری پیش می‌‌رود.

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا یکی از اصلی‌‌ترین دلایل افت آمار مبتلایان به کووید 19 و میزان بیماران بستری را مربوط به مداخلات اصلی دولت و سیستم بهداشت و درمان کشور در دو هفته فروردین ماه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازتاب شکل گیری طرح فاصله گذاری اجتماعی امروز در میزان مراجعان بستری و تعداد مبتلایان کاملاً مشهود است.

 

وی با بیان این که از زمانی که فرد به کرونا مبتلا می‌‌شود این بیماری حدود 14 روز دوران نهفتگی دارد اظهار کرد: پس از گذشت پنج روز از شروع علائم بالینی بیماری به بالاترین سطح خود می‌رسد که فرد مبتلا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه خواهد کرد و یا احیاناً در بیمارستان بستری خواهد شد.

 

زالی تصریح کرد: چنانچه امروز بخواهیم ترددها و میزان چگالی حضور مردم در مجموعه شهروندی را مورد ارزیابی قرار دهیم، طبیعی است با بررسی آمار یک‌‌روزه تحلیل این مهم، واقعی و مستند نیست و نیازمند بازه زمانی بیشتری است.

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: به طور کلی نتایج مداخلات امروز بر تعداد مبتلایان به کووید 19 نیازمند فرصت دو هفته‌ای است تا بتوانیم آمار درستی از کاهش و یا افزایش مبتلایان به کرونا را ارائه دهیم./تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر