کد خبر: 82776
A

ژاپن داروی آزمایشی درمان کرونا را به کشورهای خاورمیانه می دهد

ژاپن در راستای کمک به کشورهای دیگر برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، داروی «آویگان» را که برای درمان آنفلوانزا از آن استفاده می شود در اختیار ۳۸ کشور جهان قرار می دهد.

ژاپن داروی آزمایشی درمان کرونا را به کشورهای خاورمیانه می دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از ژاپن تایمز، «توشی‌میتسو موته‌گی» وزیر خارجه ژاپن، با اعلام اینکه ۷۰ کشور درخواست دریافت داروی آویگان را دارند اعلام کرد که توکیو به زودی و ظرف روزهای آینده این دارو را در اختیار ۳۸ کشور قرار می‌دهد.

در میان کشورهایی که قرار است این دارو را در یافت کنند نام ۲۵ کشور اروپایی به چشم می‌خورد.

موته‌گی می‌گوید «پنج کشور در خاورمیانه» نیز این دارو را دریافت خواهند کرد.

ژاپن پیش از این در ۱۹ فروردین ماه اعلام کرده بود این دارو را به ۲۰ کشور از جمله ایران اهدا می‌کند.

در جریان کنفرانس خبری موته‌گی در روز سه‌شنبه نیز یکی از خبرنگاران به ایران، اوکراین و اندونزی به‌عنوان کشورهایی که قرار بوده دارو به آنها ارسال شود، اشاره کرده است.

وزیر خارجه ژاپن خود تاکید کرده که دارو برای آزمایش‌های بالینی در سطح وسیع‌تر مورد استفاده قرار گرفته و به‌طور رایگان در اختیار کشورهای مورد نظر قرار می‌گیرد.

توشی‌میتسو موته‌گی گفته بودجه‌ای برای این کار «با اهداف انسان‌دوستانه» در نظر گرفته شده و آزمایش‌ها و تحقیقات بالینی کشورش برای مقابله با ویروس کرونای جدید گسترش خواهد یافت.

آویگان چیست؟

«فاوی‌پیراویر» یا «آویگان» دارویی است که برای مقابله با ویروس‌های مختلف، از جمله کرونا ویروس‌ها یا آرناویروس‌ها، تجویز می‌شود و در اصل ساخت شرکت «فوجی‌فیلم تویوما کمیکال» است.

تأثیر این دارو بر ویروس جدید به نام کرونا ویروس سارس- ۲ هم به مانند بسیاری دیگر از داروهایی که تحت آزمایش هستند ثابت نشده و روند تحقیقات ادامه دارد.

با این حال طی هفته‌های گذشته چینی‌ها گفته بودند دارو مؤثر بوده و کره جنوبی برعکس اعلام کرده است از استفاده از این دارو خودداری می‌کند.

بنا بر خبرهایی که در ژاپن منتشر شده است، آویگان بر شمار مشخصی از بیمارانی که علائم خفیف و تا حدی شدیدتر نشان می‌دادند مؤثر بوده است. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از تأثیر دارو بر بیماران در مراحل اولیه بیماری است.

هنوز تأثیر دارو بر بیماران حاد و کسانی که با بیشترین خطر روبه‌رو شده‌اند یا در مراحل اولیه نیستند به روشنی مشخص نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر