کد خبر: 82864
A

متخصص بیماری‌های عفونی: افرادی که کرونا گرفته اند ممکن است دوباره مبتلا شوند

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: یکبار ابتلا به عفونت‌ها و سرماخوردگی‌های ناشی از ویروس خانواده کرونا، ایمنی مادالعمر ایجاد نمی‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی: افرادی که کرونا گرفته اند ممکن است دوباره مبتلا شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عباس حقانی افزود: ویروس کرونا عامل بیماری‌زایی است که به تازگی شناسایی شده، به همین دلیل هیچ گونه ایمنی از قبل برای آن در انسان وجود ندارد.

 

وی اظهار داشت: افراد بیمار ممکن است در طول سال مجددا به این عفونت‌ها مبتلا شوند، شواهد ابتلای مجدد به ویروس کرونا هم تاکنون اندک بوده و این موضوع نیازمند مطالعات دقیق‌تری است.

 

حقانی ادامه داد: محدود بودن گزارش های ابتلای مجدد در این دوره کوتاه و تلاش هایی که برای تهیه واکسن  کووید 19 در جریان بوده،  بیانگر آن است که امید به ایجاد ایمنی نسبی به دنبال ابتلا و یا دریافت واکسن آن وجود دارد.

 

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: افرادی که همزمان دارای بیماری دیگری باشند و کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

 

به گفته حقانی، افراد اگر علائمی مانند سرفه و تنگی نفس را در خود احساس کردند به پزشک مراجعه کنند و این کار باعث می شود از انتقال ویروس کرونا به سایر افراد جلوگیری شود، زیرا افرادی که علایم بیماری را از خود بروز می‌دهند عامل سرایت هستند و  ویروس از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با سطوح آلوده منتقل می‌شود.

 

وی افزود: قطرات ریزی که با عطسه و سرفه از دهان و بینی ما خارج می‌شوند، ویروس را گسترش می‌دهند، با رعایت نکات بهداشتی تنفسی، می‌توان از اطرافیان خود در برابر ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا محافظت کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر