کد خبر: 82962
A

طغیان دوباره کرونا در ۵ استان/ خوزستان، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی و بوشهر در وضعیت قرمز

اخبار دریافتی از استان های خراسان شمالی، مازندران، خوزستان، بوشهر و اردبیل از طغیان دوباره ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی حکایت دارد.

طغیان دوباره کرونا در  ۵ استان/ خوزستان، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی و بوشهر در وضعیت قرمز

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همان طور که از توصیه ها بر می آمد که اگر هشدارهای بهداشتی رعایت نشود، کرونا دوباره طغیان خواهد کرد،  انگار حالا خبرها تایید می کنند که این ویروس در 5استان پس از چند روز آرام دوباره خیز برداشته است.به گزارش خراسان، اخبار دریافتی از استان های خراسان شمالی، مازندران، خوزستان، بوشهر و اردبیل از طغیان دوباره ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی حکایت دارد.

  خوزستان در وضعیت وخیم تر

در میان این 5 استان، به ظاهر وضعیت خوزستان بدتر است؛ به گونه ای که برای این استان پیش بینی انفجار کرونا شده است و احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته است که با توجه به پیش بینی انفجار بیماری در روزهای آینده احتمال اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی تری در استان مطرح است. ایرنا نیز جمعه گذشته خبر داده که طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمار بیماران کرونایی در این استان پس از حدود یک ماه روند نزولی، بار دیگر به  دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا روند افزایشی به خود گرفت و تعداد بیماران جدید بستری از آمار ترخیصی‌ها پیش افتاده است. در همین حال هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز به مهر گفته است که افزایش ترددها و تجمع‌های بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث گسترش بیماری و در نتیجه افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی چند روز اخیر در این استان شد.

اردبیل، از سفید به قرمز!

بهنامجو استاندار اردبیل هم اعلام کرده است که وضعیت سفید این استان در زمینه کرونا، با بی‌توجهی برخی افراد تاکنون به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده‌ است.در همین زمینه کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونای بوشهر هم افزایش آمار بیماران کرونایی در این استان را نگران کننده دانسته است.آن چه مسلم است این که در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم، هر روز ممکن است ویروس کرونا باز طغیان کند و باعث ایجاد دوباره محدودیت ها شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر