کد خبر: 83408
A

وضعیت تبریز، قرمز است

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: وضعیت تبریز از نظر شیوع کرونا نسبت به جمعیت این شهر، قرمز و تعداد بیمار زیاد است.

وضعیت تبریز، قرمز است

به گزارش دیده بان ایران؛ سیمین خیاط زاده  در تشریح این خبراظهار کرد: همچنان موارد مثبت داریم و از زمان شروع تست‌های سرپایی، تعداد موارد مثبت بسیار زیادتر شده و هنوز کاهش نیافته است.

وی از کاهش تعداد موارد بستری و بدحال و افزایش موارد سرپایی با حال عمومی نسبتا خوب در آذربایجان شرقی خبر داد.

وی افزود: تعدادی از شهرستان‌های استان به عنوان مناطق کم خطر اعلام شده بودند که نماز جمعه هفته گذشته در آنجا برپا شد.

خیاط زاده خاطرنشان کرد: کم خطر بودن یک منطقه به معنی آزادانه عمل کردن نیست، بلکه تعداد موارد بستری آن منطقه نسبت به سایر جاها کم‌تر شده، اما تعداد موارد مثبت سرپایی در آن شهرها همانند دیگر شهرها است.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم افراد به هنگام حضور در مساجد از ماسک و دستکش استفاده کرده و برای جلوگیری از ازدحام در وضو خانه مسجد در خانه وضو بگیرند.

وی متذکر شد: مساجد باید ضدعفونی شوند و نمازگزاران نمازشان را ادا کرده و مدت زیادی در مسجد نمانند و سریع به خانه برگردند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: هنوز تاکید داریم افرادی که کار واجبی بیرون از خانه ندارد، مانند خانم‌های خانه‌دار یا افراد مسن بیرون نروند.

وی افزود: افرادی اجازه حضور در بیرون از خانه را دارند که در به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی خانواده نقش دارند، مانند کارگران، کارمندان و اصناف که در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستندـ

وی گفت: حفظ فاصله بین فروشنده و خریدار، جلوگیری از ازدحام مشتریان و مراجعان در داخل مغازه و ضدعفونی مغازه‌ها پیش از آغاز به کار باید مورد توجه مغازه داران، اصناف و مراجعان قرار بگیرد.

خیاط زاده تاکید کرد: رعایت فاصله و موارد بهداشتی در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز ضروری بوده و رانندگان اتوبوس باید دقت کنند که نیازی به منتظر ماندن برای تکمیل ظرفیت صندلی‌ها نیست.

 وی بیان کرد: اتوبوس‌ها باید با تعداد مسافر کم حرکت کنند و افراد سر پا هم به جای ایستادن روبروی هم، باید پشت به هم بایستند تا نفسشان به یکدیگر بر نخورد.

وی اضافه کرد: دستگیره‌های در و داخل اتوبوس باید توسط راننده ضدعفونی شود و همکاران بهداشت محیط ما نیز بر حسن انجام این کارها نظارت می‌کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه یادآور شد: هرچند اجازه تردد به افراد شاغل داده شده است، اما مردم نباید به این راحتی رفت و آمد کنند و متاسفانه توصیه‌ها نادیده گرفته شدند و نگران هستیم تا این شرایط مشکلاتی را به وجود بیاورد.
انتهای پیام
 وی در خاتمه با تاکید بر ضرورت خودداری از برگزاری مهمانی‌ها و افطاری‌ها در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اگر تا سال گذشته تاکید می‌کردیم که این یک فریضه دینی است، امسال نیز تاکید می‌کنیم خودداری از برپایی مهمانی‌ها و افطاری و جمع کردن تعداد زیادی از افراد یک فریضه است.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر